Fehér kifli

 A békaszemet kíséreltem meg átültetni kifli formába. (De régen jegyeztem le azt a receptet, épp tíz éve. A süti azóta számtalanszor elkészült. Ha csipkelekvár került a házhoz, Hédi biztos, hogy kikövetelte. Van is róla néhány újabb fotó, ideje lenne frissíteni.) Jó ez a tészta, tojás egyáltalán nem kell bele, mégis egész jól kezelhető és finoman puha lesz. Kifliként is jól szerepelt! Nem csipkelekvár került bele, hanem szilva, de ezúttal nem panaszkodok, hogy a megszokottal igazán finom. 



Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt
  • csipet só
  • 1 evőkanál porcukor
  • 1 dl tej+ 1 teáskanál cukor
  • 2 dkg élesztő
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 2 dl zsír
  • 2 dl joghurt (tejföl)
  • lekvár tölteni
  • porcukor beszórni
Így készült:
A tejet megmelegítettem, a cukrot elkevertem benne, majd belemorzsoltam az élesztőt. Miközben felfut, a lisztet elvegyítettem a sóval, porcukorral, citromhéjjal, elmorzsoltam a zsírral. Hozzáadtam az élesztős tejet, joghurtot (most tejföl helyett ezt használtam), összegyúrtam. Rugalmas, könnyen gyúrható tésztának kell lennie. Ha túl kemény, kis tejjel lehet rajta javítani. 
A tésztát egy órányi pihentetés után öt gombócra osztottam. Mindegyiket kerek lappá nyújtottam, nyolc részre vágtam, lekvárral töltöttem, felsodortam, meghajlítva sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam. 
180 fokon világosra sütöttem e kifliket. Még melegen porcukorral szórtam be.



4 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek, és milyen ügyesen tudtad gúlába tenni! Kiflibe szerintem a szilvalekvár a legfinomabb 😊.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszták és finomak lehettek a lekvárral!

    VálaszTörlés
  3. Csodás halom, igazán kitettél magadért megint. :-)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...