Darált húsos papucsok

Valamikor évekkel korábban készítettem hasonlót. Fotó is készült róla, de akkoriban még nem volt szokásom leírni piszkozatban, hogyan készült, bíztam a memóriámban. Ami napokig ugyan rögzíti a hozzávalókat és elkészítés menetét, de hosszú távon bezavarnak az újabbak és újabbak. Nem emlékeztem pontosan, hogyan készült, így mindig túlléptem a fotón, volt egyéb más közzétenni való. Tavasszal elkészítettem újra, ezúttal jegyzeteltem is. Így pár hónap eltelte után szöveg is kerül mellé. 


 Hozzávalók:

A tésztához:

  • 1 kg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 2 teáskanál só
  • 4 dl tej
  • 4 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 tojás
  • 2 evőkanál tejföl
A töltelékhez:
  • 1 fej hagyma
  • 1 nagy csipet só
  • 2 evőkanál olaj
  • 50 dkg darált hús
  • 1 evőkanál házi ételízesítő
  • bors
  • pirospaprika
  • 2 evőkanál sűrített paradicsom
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 1 tojás
  • + reszelt sajt a tetejére
A töltelék készült el előbb, hogy legyen ideje kihűlni: a hagymát apróra vágtam, az olajon a csipet sóval megpárolom, majd hozzáadom a darált húst és ételízesítőt. Mikor már morzsás, fűszerezem borssal, paprikával, még sózom, s ha már elpárolgott a leve, belekerül a sűrített paradicsom. Elzárom alatta a lángot és azonnal belekeverem a tojást és reszelt sajtot.
A tésztához a tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Miközben felfut, elvegyítettem a lisztet a sóval, elmorzsoltam benne a margarint. Hozzáadtam a tojást, élesztős tejet, s miközben gyúrni kezdtem, annyi tejfölt, hogy jól gyúrható tésztát kapjak. Miután megdagasztottam, pici liszttel szórtam, letakartam s egy órányit kelni hagytam. 
Mikor szép nagyra nőtt a tészta, lisztezett deszkára borítottam, kinyújtottam úgy egy centiméter vastagra. Négyzetekre vágtam, átlósan 1-1 teáskanál tölteléket pakoltam a közepére, két szemben lévő sarkát egymásra hajtottam,kissé össze is nyomkodtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam, sajtot szórtam a tetejére.
180 fokos sütőbe tettem, pirosra sütöttem.


Előkerítettem a régi fotót is. Nincs mellette dátum, de az biztos, hogy sok éve készült. 


6 megjegyzés:

  1. Mindkét sütésed szép, guszta! És gondolom egyformán finomak voltak, és gyorsan fogytak 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Nálunk mindig fogynak a sütemények, annyi fele pakolok-viszek mindig! :D

      Törlés
  2. Nagyon guszták és finomak lehetnek, kár lett volna ezt kihagynod és nem megmutatnod nekünk:)

    VálaszTörlés
  3. Jó nagy adagot készítettél. Mennyi idő alatt fogytak el ezek a finomságok?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha kelt tésztát készítek, egy kg lisztből szoktam dagasztani. Másnapra még szokott lenni belőle, de elviszik a gyerekek meg mi felnőttek munkába.

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...