Mogyorókrémes keksz

 Ha már mégis hazaugrott Leányzónk pihenni egyet, sütöttem valami olyat is, amit elvihet magával, és akár péntekig is élvezheti- hacsak nem fogy el korábban. Hírhedt mogyorókrém-rajongó, ezért ebből került a kekszbe. Az ötletet a pihenés közbeni Pinteresten való barangolás során találtam- bár az egész más összetételű volt, én a szokásos vajas kekszbe gyúrtam bele a Nutellát, s nyújtás-faragás helyett meggömbölygettem. Így, ha nem is gyorsabb, de nem kell elővenni a gyúródeszkát, szaggatás során maradt darabokat újra gyúrni-nyújtani. Ráadásul így sem csúnyábbak a kekszek- nekem kimondottan tetszenek ezek a repedezett gombócok.


Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 1 nagy csipet só
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 25 dkg vaj
  • 2 egész tojás
  • 3 púpozott evőkanál Nutella
Így készült:
A lisztet, cukrot, sót, sütőport elmorzsoltam a szoba-hőmérsékletű vajjal. Hozzáadtam a tojásokat és mogyorókrémet, összegyúrtam.
Fél órányi pihentetés után (közben sült e kenyér) diónyi golyókat formáltam, sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam úgy, hogy legyen 1-1 golyónyi hely közöttük. 
180 fokos sütőben sütöttem. Addig sültek, míg kissé ellaposodtak, kirepedtek, s tetejét picit megnyomva már nem lágy. 

Hédi megdicsérte- akkor biztosan finom! Roppanós, édes, már csak a kávé vagy egy bögre tea kell mellé. 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatósak lettek és biztos finom!

    VálaszTörlés
  2. Jaj de nagyon szépek, nagyon finomak lehetnek, ki fogom majd próbálni. Hasonlítanak azokra a mogyorós puszedlikre amit gyerekkoromban lehetett kapni, és én annyira szerettem. Legalább is ránézésre teljesen olyanok. És milyen szép egyformák 😊.

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...