Almás kevert süti

Ez a hétvége olyannak ígérkezett, hogy egyik gyerekünk sem lesz itthon. Hédi ugyan minden pénteken hazajön, de most koncertről buliba ment, onnan 24 órás makettmaratonra jelentkezett. Én meg olyan menüt terveztem, amit Leányzónk kevésbé kedvel. Szombat este aztán mégis felhívta az Apját, érte tud-e menni a makettezés végeztével. Így gyorsan agyalni kezdtem, hogy a már elkészült csülökpörkölt és mazsolás süti mellé mit is rittyentsek, amit Ő is kedvel. Így míg Férjuram elment lányunkért, én második menüt sütöttem-főztem. Ez a süti előző nap elkészült- ha tudom, hogy mégis hazaugrik kisebbik egyetemistánk, kihagyom belőle a mazsolát- ugyanis azt számomra érthetetlen módon nem szívleli. Én annál inkább.


 Hozzávalók:

  • 5-6 közepes-kisebb alma
  • 3 nagy tojás
  • 20 dkg cukor
  • 1 mokkáskanál fahéj
  • 32 dkg liszt (fele rétesliszt)
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • 2 dl olaj
  • 1 dl tej
  • maréknyi mazsola
  • maréknyi dió a tetejére
Így készült:
Az almákat megpucoltam, lereszeltem.
A diót feldaraboltam.
A tojásokat elkevertem a cukorral, fahéjjal, jó alaposan. Hozzáadtam a szódabikarbónával elvegyített lisztet és az olajat, elkevertem. A tejjel lazítottam. Végül beleforgattam a reszelt almát és a mazsolát.
Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam.
A darabolt diót a tetejére szórtam.
180 fokos sütőbe tettem, tűpróbáig sütöttem.


Az almák pucolásától és reszelésétől eltekintve gyorsan kész, s ugyanannyira finom: tömör, szaftos, mégis puha, kellemesen harapható, fahéjas-almás ízű, a tetején a megpirult diódarabkák pedig a hab a tortán ebben az esetben. Szóval egyszerű és nagyszerű sütemény.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta szeletek! Ez tényleg az a kategória, amire azt mondják, hogy egyszerű de nagyszerű! 😃

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta és finom lehetett a dióval. Érdekes mert egészen véletlenül kerestem hasonló sütiket és megtetszett ez elkészítettem én is kicsit variáltam rajta mert dióm nem volt és kisebb adagból készítettem. Gondoltam férjemnek kedvezek vele mert jó puha almát szereti de nem sokat evett belőle sajnos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! Egyrészt örülök, hogy megsütötted, másrészt sajnálom, hogy nem igazán sikerült Férjed kedvében járni.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...