Öcsi szelet

 A szokásos helyzet áll fenn: minél tovább vagyok távol, annál kevésbé érzek késztetést a firkálásra. Igaz, kopogtattam mostanában eleget a billentyűket- de már túl vagyok a portfólió leadásán, ideje lenne -talán hasznosabb- célra fordítani eme tevékenységet.

Persze, hogy sokat sütöttem az elmúlt időszakban, gyerekek, vendégek jöttek-mentek, mi is vendégeskedtünk- egy ilyen alkalommal készült ez a süti, utószülinapi meglepetésként. (Egyik) kedvenc sógoromnak gyengéi a kókuszos sütik- neki alkottam, így róla neveztem el a most következőt:


Hozzávalók a lapokhoz:

  • 35 dkg liszt
  • 2 evőkanál kakaó
  • 10 dkg zsír
  • 6 dkg porcukor
  • 1 dl tej
  • 1 csomag szalalkáli
  • csipet só
  • 1 egész tojás
  • 1 evőkanál tejföl
A krémhez:
  • 6 dl tej
  • 2 csomag tejszínízű pudingpor
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 10 dkg kókuszreszelék 
  • 2 dl tejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • + a tetejére 10 dkg csokoládé, 2 evőkanál olaj, 1 evőkanálnyi kókuszreszelék
Így készült:
A lapokhoz a lisztet, kakaót, porcukrot, csipet sót elvegyítettem, majd elmorzsoltam a zsírral. A szalalkálit elkevertem a tejben, majd a keverékhez öntöttem. beleütöttem a tojást is. Gyúrni kezdtem, majd egy evőkanál tejföllel lazítottam. A tészta ne legyen kemény, mert akkor nehéz kinyújtani. Két részre osztottam, majd mindkettőt tepsi méretűre nyújtottam, tepsi hátán, 180 fokon sorra kisütöttem őket. Tepsi mérete: 28×34 cm. Hamar sül. Ellenőrzésképp megnyomtam a tetejét, ha már nem lágy, késznek minősítettem.
A krémhez a pudingporokat kevés tejben elkevertem, majd a többi tejet is hozzáadtam. Állandóan kevergetve sűrűre főztem. Még azon forrón belekevertem a kókuszreszeléket. Időnként megkeverve hagytam kihűlni.
A vajat a cukorral elvegyítettem, majd kanalanként belekerült az időközben kihűlt kókuszos puding. Habosra kevertem.
A tejszínt a vaníliás cukorral kemény habbá vertem. Előbb keveset adtam a krémhez, óvatosan átforgattam, majd a többi is belekerült, és laza mozdulatokkal összevegyítettem.
A krémet a két lap közé kentem, majd a tetejét gőz fölött felolvasztott csokival vontam be. Erre kevés kókuszreszeléket szórtam, s hagytam megdermedni. 
Másnap szeleteltem.


Finomra sikeredett, bár szeletelni nem lehetett olyan szépen. Meg is kaptam belőle a rendelést egy újabb adagra jövő hétvégére Sógortól- neki is ízlett.



4 megjegyzés:

  1. Guszta, nagyon finom lehet! Jöhet a sógor szelet is:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! Tényleg, úgy is elnevezhettem volna... na majd következő, valamelyik sógornak készült sütemény megkapja ezt a nevet! :-)

      Törlés
  2. Finom sütivel lepted meg a sógorodat, nagyon jól néz ki. Örülök hogy itt vagy újra, várom majd a többi receptedet is, amiket az elmúlt hetekben sütöttél 😀.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Sose érem utol magam... már itt van a frissen sütött sütemény! :D

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...