Habos ribizlis sütemény

 Kis telkünkön igyekszünk minden helyet kihasználni, hogy némi zöldség és gyümölcs megteremjen. Van néhány gyümölcsfa- a termetes sárgabarackot évek óta virágzáskor telibe kapja a fagy-, de cseresznye volt, szilva lesz. Van eper, néhány ribizlibokor, málna és szeder is. Lecsipegetjük, befőzni való mennyiség közel sincs. De ribizliből leszedtem egy tálkával, és süti tetejére szórtam, aztán befedtem maradék tojásfehérjéből vert habbal.





Hozzávalók:

  • 4 nagy tojás
  • csipet só
  • 25 dkg cukor
  • 40 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 2 dl olaj
  • 1,5 dl tej
  • 25-30 dkg ribizli
  • 3 tojásfehérje, csipet só, 10 dkg cukor a tetejére
Így készült:
A ribizlit leszemeztem, megmostam, szűrőbe tettem.
A tojásokat a csipet sóval, cukorral, vaníliás cukorral alaposan elkevertem, majd a liszt, sütőpor keverékét adtam hozzá meg az olajat, ezzel is simára kevertem, végül több részletben a tejet.
Tepsibe simítottam, a tetejére szórtam a ribizlit. 
180 fokos sütőbe tettem. 
Közben a 3 fehérjét előbb a csipet sóval, majd a cukorral kemény habbá vertem. Mikor világosra pirult a süti teteje, kivettem, rásimítottam a habot, majd visszatettem a sütőbe. A hőfokot visszavettem úgy 120 fokra, és addig maradt még bent a süti, míg a hab is enyhén megpirult.


Finom, puha, édes, ribizlitől savanykás sütemény lett. Bármilyen gyümölccsel elkészíthető, akár befőtt, vagy fagyasztottból is. Ha édes a gyümölcs, lehet csökkenteni a cukor mennyiségét- a tésztába akkor elég 20 dkg is. Én mindig termelek maradék tojásfehérjét, többnyire kelt tésztákba kerül csak sárgája, vagy majonéz készítése során marad. Hűtőben, lefedve néhány napig- egy hétig eláll. Lefagyasztani is lehet, de nem szoktam, nálunk úgyis elfogy. Időnként a maradék tojásfehérje a gomb, s keresek hozzá kabátot.


4 megjegyzés:

  1. De guszta lett, nagyon finom lehet a savanykás ribizlitől! Érdekes, frissen nem szeretem a ribizlit, de sütikbe, desszertekbe jöhet 😊. Sokminden lehet a kertetekben, jó is, ha csak ki kell menni és szedni a gyümölcsöt, zöldséget. Persze munka sok van vele, tudom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Én szeretem a ribizlit, s talán néhány év múlva lesz lekvárnak elegendő mennyiségű termés is. Van munka a kerttel, de szeretem csinálni. Van öröm, meglepetés, de bosszúság is vele. De ami megterem, nem kell megvenni.

      Törlés
  2. Nagyon kedvemre való süteményt készítettél finom lehetett!

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...