Meggyes joghurtkocka

Magam is meglepődtem, mikor hosszú idő óta megnyitva a blogot, azzal szembesültem, hogy utoljára április 5- én, azaz pontosan három hónapja írtam bejegyzést. Legalább összegyűlt jó sok recept. Mert, bár alaposan lemerültem szellemileg, azért a konyhai ténykedésekre mindig szakítottam időt. Nem dőlt el semmi időközben, maradt a tépelődés, őrlődés aközött, hogy csináljam azt, amit szeretek megalázó körülmények és még nagyobb leterheltség közepette, vagy merjek lépni egy, szintén bizonytalan és talán nem elégedettséget okozó területre. Egy biztos: az állandóságot, monotonitást nem bírnám elviselni. Sem a sütés-főzés - persze addig, amíg a magam feje után csinálom-, sem az oktatás nem az.  

Ez a süti is mindig valami más alkotására vágyó lényem kifejezésének az eredménye. Volt egy felhasználásra váró vödrös joghurt- ezt készítettem belőle:



 Hozzávalók:

  • 1 üveg magozott meggybefőtt
  • 4 nagy tojás
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 4 evőkanál keményítő
  • 1 vödör (1 kg) natúr görög joghurt
Így készült:
A meggyet leszűrtem.
A tojásokat a cukorral elkevertem, jó alaposan, majd beleborítottam a pudingport és belekanalaztam a keményítőt. Egy evőkanálnyi joghurttal együtt simára, csomómentesre kevertem, majd több részletben hozzáadtam a többi joghurtot.
Sütőpapírral bélelt, 28×32 cm-es tepsibe borítottam a masszát, a tetejére szórtam a meggyet és 180 fokos sütőbe tettem.
Addig sült, míg a teteje pirulni kezdett, illetve megszilárdult a massza.


Enyhén remegős, lágy, krémes, de azért szépen szeletelhető, kellemesen harapható süti lett belőle. Akár alját is gyúrhattam volna linzertésztából, úgy kiadósabb lenne, így viszont sokkal gyorsabb. 
Szerettük!


4 megjegyzés:

  1. Örülök hogy újra itt vagy, és hogy egy ilyen finom, könnyű nyári sütit hoztál! Sokszor figyeltem, hátha feltettél valami újat....
    Most hogy itt a nyár, talán lesz egy kis időd pihenni, kikapcsolódni, dönteni a jövő felől....
    Pünkösdre ismét voltunk Erdélyben, nagyon jó volt, fenn is van egy sorozat róla a konyhás blogomon is.
    A napokban bukkantam rá az egytojásos bögrés málnás kevert sütidre, amit meg is sütöttem már, nagyon finom lett! Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Mennyi minden történt időközben... nálunk is, talán egy-egy süti előhozza az emékeket. Ezért is jó blogot írni- szinte már olyan, mint egy napló.
      Meg fogom nézni az erdélyi utatokat! Mi is voltunk egy hétvégén otthon, nyáron hosszabb időre megyünk. Már várom.
      Az egytojásos bögrés süti nagyon népszerű, én is sütöttem már többször, mindig másképp. Örülök, hogy Nektek is ízlett! :-)

      Törlés
  2. Már észleltem hiányzásodat, de gondoltam hogy nagyon elfoglalt vagy! Sütid nagyon guszta és finom lehetett! Az hogy bizonytalanságban vagy elhiszem, lányom is nagyon gondolkozott hogy most mi legyen? De úgy gondolja meglátja hogy indul majd az év nem könnyű ez most senkinek !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva!
      Elfoglalt és szellemileg igencsak leterhelt voltam. Nem csak a sok év végi tennivaló, még az örök bizonytalanság is. Meg a fentről ránk áradó nemtörődömség és újabb terhek, de azért végezzünk tökéletes munkát. Mi lesz ősztől? Semmi jóra nem számítok. Nem akarok a nyáron ezzel foglalkozni, de ha belegondolok, mindig felhúzom magam. Inkább sütök valami finomat! :D

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...