Almás-tökös pite

Amikor töklevest főztem, a megmaradt fél tökről a gyümölcskosárban lévő hat almára vándorolt a tekintetem, aminek pite lett volna a sorsa, de keveseltem tölteléknek. Ekkor villant be az ötlet, hogy hozzáreszelem a tököt, így elegendő lehet. Kíváncsi voltam a végeredményre- kellemes meglepetés volt, teljesen almáspite megjelenése és íze volt.


 Hozzávalók:

A tésztához:

  • 45 dkg liszt
  • 1 csipet só
  • 10 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 12 dkg margarin
  • 10 dkg zsír
  • 2 kicsi  tojás
  • 1 evőkanál joghurt/tejföl
A töltelékhez:
  • 6 közepes alma
  • 50 dkg tök (tisztán mérve)
  • 20 dkg cukor
  • 1 teáskanál fahéj
  • 4 evőkanál gríz
Így készült:
A tésztához összegyúrtam a hozzávalókat: előbb a lisztet, cukrot, sót, sütőport elvegyítettem, elmorzsoltam a margarinnal és zsírral, majd a tojásokkal és joghurttal összegyúrtam. 
Miközben a tészta pihen, az almát lereszeltem, kicsavartam. A tököt is lereszeltem- ezt elmulasztottam kicsavarni, sok levet engedett összekeverve a cukorral. A töltelék minden hozzávalóját összekevertem.
A tésztát két részre osztottam, mindkettőt tepsi méretűre nyújtottam. 
Az egyiket kiknet tepsibe tettem, rákanalaztam-simogattam a tölteléket, a másik lappal befedtem. Villával megszurkáltam.
190 fokos sütőbe tettem, szép pirosra sütöttem.
Kisülés után porcukorral szórtam.


Teljesen almáspite íze volt, és, bár tartottam tőle, az alsó lapot sem áztatta meg a lucskos töltelék. Legközelebb a tököt is kicsavarom. S közben azon agyaltam, milyen lenne, ha csak reszelt tök kerülne a lapok köz, cukrosan-fahéjasan? 


6 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, és biztos ugyanennyire finom is volt!
    Arra én is kíváncsi lennék, hogy csak tökből milyen lenne 😊, lehet hogy az is teljesen jó lenne.
    Szerencsés, aki meg tudja termelni a zöldségféléket, főleg a mai árak mellett. Régen a tök volt a legolcsóbb főzelékféle, amit még a legszegényebb réteg is meg tudott fizetni, ma pedig úri eledel lett, meggondolandó, hogy mikor és mennyit vegyünk belőle....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin!
      Lehet, egyszer teszek egy próbát csak tökkel... hajt a kíváncsiság.
      Nem csak a tök, minden zöldség ára felszökött. Tegnap a hagymán akadtam ki. Igen, jó dolog, hogy a ház melletti kis földterületen ez-az megterem- én kimondottan szeretek kertészkedni. De nagyon kevesen teszik ugyanezt. Talán az árak többeket fognak erre sarkalni.

      Törlés
  2. Nagyon guszta és biztos finom volt! Hallottam már almás-tökös béles vagy rétesről is, akkor a pite is csak jó lehet !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! Rétesben is biztos jól működik ez a páros. Valamikor túrós-tökös rétest sütöttem- az is finom volt.

      Törlés
  3. Remekül keverted, ügyes vagy! :-)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...