Kókuszos-kekszes őzgerinc

Az elmúlt hétvégén addig-addig agyaltam, hogy milyen süti is legyen az ebéd kísérője, hogy nem lett belőle semmi. Azaz mégis, csak éppen nem sült. Amíg főtt a húsleves, laptop előttem, recept kinézve, alaposan átgondolva ilyen-olyan megfontolásból, kicsit kínlódva, de elkészült a desszert is. Férjuram, látván a végeredményt, meg is jegyezte újfent, hogy "Te egy varázsló vagy!" 😊
Recept ötlete innen. S miket változtattam rajta? Először is a kókuszos réteghez semmilyen zsiradék nem kell- úgy gondoltam, így nagyon ragacsos lesz, ezért tettem bele vajat is. Így is ragadt, vizezett kanál hátával simogattam bele a formába. A kekszes részhez darabos keksz is kellett volna, én ehelyett diódarabkákat tettem bele tarkaság gyanánt. Meg keveselltem is a barna rész mennyiségét, fél kg darált kekszből készült s nem lett sok. Biztos vagyok benne, hogy az eredeti is finom volt, de így is ízlett mindenkinek, sőt! ☺


Hozzávalók, 2 őzgerinc formához:
A kókuszos réteghez:
  • 5 evőkanál liszt
  • 5 dl tej
  • 5 evőkanál cukor
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 10 dkg vaj
  • 20 dkg kókuszreszelék
A kekszes részhez:
  • 3 dl víz
  • 5 púpozott evőkanál cukor
  • 10 dkg vaj
  • 50 dkg darált keksz
  • 10 dkg aprított dió
  • 2 evőkanál kakaó
  • fél üvegcse rumaroma
  • 1,5 dl tej
Így készült:
A kókuszos réteghez a közepesen púpozott evőkanállal mért lisztet kevés tejjel simára kevertem, majd fokozatosan hozzáöntöttem a többi tejet. A cukorral és vaníliás cukorral együtt állandóan kavargatva sűrűre főztem. Amint levettem a lángról, hozzákevertem a vajat, s mikor ez felolvadt, a kókuszreszeléket is. Hagytam hűlni.
A késsel darabokra vágott diót lábosban kis lángon kissé megpörköltem. Így finomabb lesz.
Közben elkészült a kekszes rész: A vizet a cukorral és vajjal addig melegítettem, míg a vaj felolvadt. Hozzáadtam a kakaót, darált kekszet, rumaromát, diót és kevergetni kezdtem. Közben annyi tejet adtam hozzá, hogy összeálljon a massza. Nekem másfél dl kellett hozzá.
Két őzgerincformát kibéleltem fóliával.
A kókuszos masszát nagyjából két egyenlő részre osztottam. Feléből végigkentem-nyomkodtam egy , időnként vízbe mártott- kanállal a forma alját oldalát, de hagytam a tetejére is egy keveset. Fele kekszes részt beleborítottam, belenyomkodtam, s a maradék fehér masszával a tetejét is betakartam. Csak úgy kanállal rápakoltam, s elsimítottam a tetején.
A másik felével ugyanígy jártam el. Kicsit elszámoltam magam a végén, mert a második rúd aljára nem volt teljesen elég a kókuszos krém.
Hideg helyre tettem, majd néhány óra múlva -ez jó, ha két óra volt- kiborítottam a formából, s szeleteltem.



Hosszadalmasra sikerült a leírás, de azért elég hamar elkészült. A formába pakolás volt talán a macerásabb rész. De legközelebb rutinosabb leszek! 😉
Nem lett túl édes, aki édesen szereti, több cukrot tegyen a kekszes részhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...