Csokis-babapiskótás süti

Valamilyen nagyon csokisat is terveztem sütni karácsonyra, de minden megnézett receptet elvetettem valamiért. Aztán, ahogy lenni szokott, alkottam egyet. Kávét is csempésztem bele, hogy még jobb legyen az összhatás.


 Hozzávalók:

  • 7 tojásos  kakaós piskóta (2 evőkanál lisztet 1-1 evőkanál kakaóra és őrölt kávára váltottam)
A krémhez:
  • 7 evőkanál rétesliszt
  • 7 dl tej
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 18 dkg cukor
  • 25 dkg vaj
  • 2 evőkanál kakaó
Továbbá:
  • 20 dkg babapiskóta
  • 2 dl főtt kávé
  • 10 dkg csoki+ 2 evőkanál olaj a tetejére
Így készült:
A szokásos módon sütött piskótát kihűlés után vízszintesen kettévágtam.
A krémhez a lisztet kevés tejjel simára kevertem, majd hozzáadtam a többi tejet is és kis lángon, állandóan kevergetve sűrűre főztem. Azon forrón beleaprítottam a csokit, s kevergettem, míg felolvadt.
A pépet hagytam kihűlni, közben mindjárt-mindjárt megkavartam.
A vajat elkevertem a cukorral, belekanalaztam a kihűlt pépet. Végül elkevertem benne a kakaót is.
Fele krémet az alsó piskótalapra kentem. Egyenletesen kiraktam a kávéba mártott babapiskótával -nem áztatott, csak épp mindkét oldalát belemártottam-, erre kentem a krém másik felét.
Befedtem a másik lappal.
A csokit gőz fölött az olajjal együtt felolvasztottam, s bevontam vele a süti tetejét.

Jó csokis lett, s enyhén kávés. Meg nagyon krémes, szerettem.




2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki azokkal a világos babapiskótaszemekkel 😊
    Bár én nem szeretem a kávét, de azt mondom, hogy fincsi lehetett 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-)
      Szerintem ízlene Neked is, mert nem erősen kávéízű, épp csak.

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...