Citromos-mustáros csirkemell

 ... aszalt paradicsomos, kukoricás rizzsel.

Már megint nem döntöttem el előre, mit főzök a hétvégén. A húsleves adott volt, mellé meg... volt csirkemell. Mi is legyen a sorsa? Felcsaptam a keresőt, s ott leltem rá erre az egyszerű receptre, amit a nagy sikerrel való tekintettel köszönettel meg is tartunk.

Az ötletet itt találtam. A pácolásra már nem volt idő, így csak ráborítottam az összekevert ízesítőket, s megsütöttem-pároltam- tényleg finom lett!


Hozzávalók:

A húshoz:

  • 1,5 csirkemell
  • 1 teáskanál só
  • 1 evőkanál mustár ( fele magos mustár)
  • fél citrom leve
  • 1 csapott mokkáskanál bors
  • csipetnyi csilipehely
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 3-4 evőkanál olaj
A rizshez:
  • 1 bögre rizs (3 dl)
  • 2 evőkanál olaj
  • 6-8 darab aszalt paradicsom
  • 1 teáskanál szárított petrezselyem
  • 1 doboz kukoricakonzerv
  • 1 teáskanál házi ételízesítő
Így készült:
A sót, citromlevet, mustárt, borsot, csilit, zúzott fokhagymát alaposan összekevertem.
A csirkemellet vaskosabb szeletekre vágtam. Kevés olajat öntöttem egy serpenyőbe, belepakoltam a húsdarabokat. Ráöntöttem a keveréket, átforgattam. Kis lángon, lefedve párolódni hagytam.
Közben elkészítettem a rizst is: kevés olajon kavargatva enyhén megpirítottam, majd felöntöttem kétszeres mennyiségű vízzel. Belekerült a felaprított aszalt paradicsom, ételízesítő, kevés só,  petrezselyem, és kis lángon hagytam készre főni. Mikor puha a rizs, hozzákevertem a leszűrt kukoricát, ha szükséges, még lehet sózni.
A hús is hamar elkészül, s lehet is tálalni.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett guszta! Nekem így ahogy van jöhetne de akkor gondolkodhatnék mit is főzzek férjuramnak?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! :-) Hát igen, elsősorban a család kedvéért főzünk, én is azt tartom szem előtt, hogy mindenki szeresse a főztömet. Azért egy évben egyszer paradicsom levest is készítek, amit Férjem és Lányom nem szeret, de egyszer azért esznek belőle...

      Törlés
  2. Tetszik a színes körettel, finom fogás valóban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Finom és egyszerű, gyorsan kész.

      Törlés
  3. Nagyon finom ebédetek volt, mi is szerettük volna 😀.

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...