Érsek szelet

Hétvégén nem sütöttem, mert maradt még szombatról fánk. Meg kedvem sem volt, ami ritkaságszámba megy nálam. Pedig ott várakozott az alma fonnyadt, pöttyösödő utója összegyűjtve, hogy valami finomságba menekítsem. Aztán hétfőn, annak örömére, hogy Fiam is hazajött, begyújtottam a sütőt, s az elfogyni nem akaró gyümölcs sorsa megpecsételődött.


 Hozzávalók:

A tésztához:

  • 50 dkg liszt
  • 1 csipet só
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 12 dkg margarin
  • 1 evőkanál zsír
  • 2 egész tojás
  • 1 dl tej
A töltelékhez:
  • 1 kg alma
  • 3 evőkanál cukor
  • 1 mokkáskanál fahéj
  • 1 evőkanál gríz
  • 1 üveg lekvár (sárgabarack)
  • +1 tojás lekenni,  3-3 evőkanál darált dió és cukor a tetejére
Így készült:
Az almát megpucoltam, lereszeltem. Összekevertem a cukorral, fahéjjal, grízzel.
A tésztához valókat összegyúrtam: előbb a lisztet, cukrot, sót, sütőport vegyítettem el, majd összemorzsoltam a margarinnal és zsírral. Hozzáadtam a tojásokat és apránként a tejet, annyit, hogy összeálljon a tészta, s ne legyen túl kemény. Azaz könnyen formázható legyen.
A tésztát 3 részre osztottam, s lisztezett deszkán mindegyiket tepsi méretűre nyújtottam. 
Az elsőt zsírozott-lisztezett tepsibe tettem (28×32 cm.es méretű), elosztottam rajta az almát, erre került a másik lap, amit lekvárral kentem meg. Befedtem az utolsó lappal. Ezt villával megszurkáltam, majd lekentem a felvert tojással és beszórtam a dió-cukor keverékével.
180 fokos sütőbe tettem. Addig sült, míg a teteje szépen megpirult.

Még langyos-melegen vágtam belőle, kíváncsi voltam, milyen lett. Hát finom, puha, egy-szelet-nem-elég süti lett.
A receptet itt találtam. Persze "kicsit" változtattam rajta. Zsírt is tettem a tésztához, több az alma, meg a dió a tetején -ami igen jót tesz az ízhatásnak-, s hogy nem ártottam vele, azt bizton állítom. No, hát ilyen lett az érsek szelet Gerdi módra! 😀



14 megjegyzés:

  1. Ez tényleg nagyon finom lehetett, főleg így, hogy több benne az alma, és a zsír is jót tehetett neki 😀.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Én is úgy gondolom, hogy nem árt bele a kétszeres mennyiségű alma. A zsírtól meg puhább a tészta. Almás pitét zsíros tésztával szoktam- finomabb, puhább.

      Törlés
  2. Alma van benne... csak isteni lehet! 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Igen, az alma jó ajánlólevél sütik esetében.

      Törlés
  3. Jó kis recept, rég sütöttem almásat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Nálunk se volt az utóbbi időben. Most, hogy elfogyott az ősszel beszerzett alma, lehet, ilyen almaárak mellett nem is lesz egyelőre...

      Törlés
  4. Nagyon finom lehet guszta! Annyi almásat sütöttem már de ezzel az elnevezéssel eddig még nem találkoztam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! Én már lapoztam át ezen a sütin, fel sem tűnt, hogy almás, csak most, hogy receptet kerestem a tál almához.

      Törlés
  5. Mindig nagy sikerük van az ilyen sütiknek, mindenki szereti. Csak ne kellene nyújtogatni azokat a fránya lapokat, akkor szinte minden hétvégén sütnék én is hasonlót. Nagyon finom lehetett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nálunk mindenképp! :-) Én már megbarátkoztam a lapok nyújtogatásával, bár sokáig gondot okoztak.

      Törlés
  6. Emeletes almás....nagyszerű! Én is almamentési célból sütöttem hétfőn almásat. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! És tényleg! :-) Te is hétfőn? Akkor nem csak én vagyok ilyen elvetemült! :D

      Törlés
  7. Nagyon finom süti lett! Megsütöttem ma délután, én még annyit variáltam rajta, hogy a második lekváros lapra tettem még egy kis almát. Nagyon jó a tésztája, valószínűleg majd meggyesen meggylekvárosan is meg fogom sütni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ditka, nagyon örülök, hogy megsütötted! :-) Hát még annak, hogy ízlett is!
      Az almát nem lehet túladagolni, biztos vagyok benne, hogy jót tett a sütinek még egy réteg belőle.
      Köszönöm, hogy írtál! További jó sütögetést kívánok! :-)

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...