Mogyoróvajas kuglóf

Leányzó kérésére vettünk mogyoróvajat. Kíváncsi volt rá, milyen. Mert még nem volt ilyesmi a konyhánkban. Annyira nem nyerte el a tetszését, hogy elfogyjon, ezért, mikor szembejött velem egy ezzel ízesített kuglófrecept egy újságban, eldőlt a sorsa az üvegben maradt kencének. Persze nem követtem teljesen a receptet, s egy tábla csokival is gazdagítottam, ami határozottan jót tett neki. 


 Hozzávalók:

  • 2 nagy tojás
  • 20 dkg cukor
  • 3 evőkanál mogyoróvaj
  • 10 dkg vaj
  • 20 dkg liszt
  • 1 dl tej
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 10 dkg csokoládé
Így készült:
A csokit feldaraboltam.
A kuglófformát kikentem.
A tojásokat elkevertem a cukorral és a mogyoróvajjal, majd belekerült a puha vaj. Mikor egynemű. hozzáadtam a lisztet és sütőport, simára kevertem, végül két-három részletben hozzákevertem a tejet. Mikor ezzel is simára keveredett, belevegyítettem a csokidarabokat.
A masszát a formába öntöttem, elegyengettem s 180 fokos sütőbe tettem.
Tűpróbáig sült.

Recept innen: Receptmánia, 2016./1.
Így elfogyott a mogyoróvaj is. ☺ 

6 megjegyzés:

  1. A klasszikus, amerikai lekváros kenyeret kipróbáltátok vele? :-DD
    A kuglóf nagyszerű lehet! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, Zsuzsa, eszembe sem jutott. Lehet, ezért nem lopta be magát a szívünkbe? :D
      Köszönöm szépen! :-)

      Törlés
  2. Jól néz ki a kuglóf, szép színe lett! Mogyoróvajat én sem ettem még, nem is tudom hogy néz ki 😊. Akkor ez olyan kellemest a hasznossal megoldás volt, a vaj is elfogyott és egy finom kuglófotok is lett 😀.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-)
      Egyszer érdemes megkóstolni, aztán vagy bejön, vagy sem. Füldimogyoró pépesítve- ennyi. Házilag is elkészíthető, bár csak olvastam róla, nem próbáltam.

      Törlés
  3. Nálunk mindig van mogyoróvaj, mert nagyon szeretjük. Ez a kuglóf finom lehetett! Egyszer letesztelem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet a kuglóf! :-) Hogyan, mire használjátok a mogyoróvajat? Lehet, végül mi is rákapunk...

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...