Kapros apró pogácsák

 Ma tervezgettem, mi legyen a húsvéti menü. Nem visszük túlzásba idén. Bár hagyományosan nálunk szokott lenni a családi ünneplés, idén mindenki úgy döntött, inkább otthon marad. Így csak magunknak főzök. A szokásos sonka-tojás páros el nem maradhat, meg húsleves lesz, párolt hús lila káposztával, meg süti. Egy-kettő, vagy három. Kalács biztosan, édes és sós, meg muroktorta, valami apró édes meg sós- és máris több, mint három. 😀 Miközben ezen elmélkedtem, a mai sütnivaló is körvonalazódott- sós sütit akarok! Sütöttem is- aprócska pogácsákat juhtúróval. Csak fél kiló lisztből!


Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 1 csomag száraz élesztő
  • 1 teáskanál só + 1 nagy csipet
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg juhtúró
  • 2 kisebb tojás
  • 3 evőkanál tejföl
  • 1 teáskanál morzsolt kapor
  • + 1 tojás lekenni
  • köménymag beszórni
Így készült:
A lisztet elvegyítettem a sóval és élesztővel. Elmorzsoltam a margarinnal és juhtúróval. Hozzáadtam a tojásokat és tejfölt meg a kaprot és összegyúrtam. A tejfölt púpozott evőkanállal mértem- nekem így leheletnyit még lágy, ragacsos is lett, ezért pici liszttel javítottam rajta. 
Fél órányi pihentetés után kinyújtottam úgy ujjnyi vastagra. Kicsi pogácsaszaggatóval kiszaggattam, tepsibe pakoltam. Felvert tojással lekentem, köménymaggal szórtam és 180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem őket.



A második tepsivel sikerült kicsit túlsütnöm, barnábbak lettek. Így sem rossz, ropogósabb, de nekem kicsit világosabban jobban tetszenek-ízlenek! 
A kapor alig-alig érzik benne. A szárítottnak meg sem közelíti az aromája a frissét. Persze akár ki is hagyható belőle, de én nagyon szeretem a juhtúró-kapor párost. 


6 megjegyzés:

  1. Harapnivaló kis pogácsák! :)

    VálaszTörlés
  2. Ahogy olvasom, húsvétra lesz bőven finomság. Ezek a pogácsák is nagyon finomak lehettek, szép mosolygósak 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egész biztosan megint több a kelleténél! :-)
      Köszönöm szépen!

      Törlés
  3. Nagyon guszta a pogácsád és finom lehet! Így van ez csak ez csak az, végül mégis 2-3 napig "konyhatündér" leszel:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! Ha három napig nem is, de két napot biztosan a konyhában töltök majd...

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...