Gyümölcssüti

 Mert nem gyümölcstorta.

Férjem szóvá tette, hogy igencsak rég készítettem utoljára gyümölcstortát. Igaza van, jó néhány éve nem került rá sor, pedig annak idején, mikor hozzájutottam a fenti igen egyszerű recepthez, egymás után sültek a torták az éppen érő gyümölccsel megpakolva. Most csak hasonló készült, vasárnapi édesség gyanánt. Sima kevert süti, barackkal együtt sütve, majd erre került a puding és a tortazselé. 


Hozzávalók:

A tésztához:

  • 3 nagy tojás
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 32 dkg liszt
  • 1,5 dl olaj
  • 1,5 dl tej
  • 4-5 őszibarack
Továbbá:
  • 9 dl tej
  • 2 csomag tejszínízű pudingpor
  • 5 evőkanál cukor
  • 5 dkg vaj
  • 2 csomag tortazselé (express)
Így készült:
A barackokat megmostam, vékonyabb szeletekre vágtam.
A tésztához a tojásokat elkevertem a cukorral, vaníliás cukorral, sütőporral. Hozzáadtam a lisztet, olajat, simára kevertem. Ezután kevertem bele több részletben a tejet.
A masszát sütőpapírral bélelt tepsibe (28×32 cm-es) simítottam, kiraktam a tetejét a barackszeletekkel. 
180 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.
Mikor a barackos lap kihűlt, megfőztem a pudingot a tejből, pudingporból, cukorból. Mikor megfőtt, hozzákevertem a vajat, s rövid kavargatás után a tésztára simítottam.
Mikor ez is megdermedt, elkészítettem a tortazselét az utasítás szerint, s mikor kezd zselésedni, akkor kanalaztam rá a pudingra.
Kihűlés után szépen szeletelhető.


Bármilyen más gyümölccsel finom lehet, akár befőttel is. 
Ugyan nem most készült, de még javában tart a gyümölcsszezon, épp szilva- azzal is el tudom képzelni.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós és finom lehet , tortának is bármikor elfogadnám! Akkor süssek magamnak igaz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Éva!
      Én szívesen megsütöm Neked torta formában is. Eljössz érte?

      Törlés
  2. Nagyon szép lett a sütid, és nagyon finom is lehet. Tényleg beillene tortának is 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! :-) Ha már ilyen egyetértés van e téren, egyszer csak megsütöm tortaként is. Alkalom is lesz mostanság!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...