Karácsonyi kókuszos süti

 A régi, igen kedvelt Julika kókuszosát terveztem sütni, mert már rég került rá sor és igen kedvelt süteményünk. Délután-este a többi tervezettel együtt a barna lapjai megsütésre kerültek, de mire a középső, kókuszos habréteghez érkeztem, rajtam kívül már mindenki elvonult, így nem akartam habveréssel felverni őket. Másnapra hagytam- másnap meg nem szerettem volna csak ezért újra bekapcsolni a sütőt, ezért a kamrában körbenézve, más megoldáson törtem a fejem. A babapiskótát meglátván jött az ihlet: a kókusz a krémbe fog kerülni, középre pedig babapiskóta. Így született egy újabb recept.



Hozzávalók:

A barna lapokhoz:

  • 25 dkg liszt
  • 10 dkg zsír
  • 10 dkg cukor
  • fél csomag sütőpor
  • 2 púpozott evőkanál kakaó
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál tejföl
A krémhez:
  • 2 csomag tejszínízű/vaníliaízű pudingpor
  • 1 evőkanál liszt
  • 8 dl tej
  • 18 dkg cukor
  • 25 dkg vaj
  • 10 dkg kókuszreszelék
Továbbá:
  • 20 dkg babapiskóta
  • 4 evőkanál cukor
  • 1 adag erős főzött kávé
  • 10 dkg csokoládé, 2 evőkanál olaj a tetejére
  • kevés kókuszreszelék és mandulapehely
Így készült:
A két laphoz való hozzávalókat tálba mértem, összegyúrtam. A tejfölt hagytam a legvégére, annyi kell belőle, hogy összeálljon a tészta. de ne legyen túl kemény sem, mert akkor nehéz kinyújtani. 
Két részre osztva, lisztezett deszkán tepsi méretűre nyújtottam- közben még szórtam rá, alá kevés lisztet, mert hajlamos odaragadni-, s tepsi hátán (28×34 cm-es) sorra kisütöttem.
A 4 evőkanál cukrot karamellizáltam. Felöntöttem 1,5 dl vízzel, hagytam addig főni, míg teljesen felolvadt a cukor. Hozzáöntöttem a kávét, hagytam kihűlni. Ebbe fogom majd mártani a babapiskótát.
A krémhez a pudingporokat és lisztet kevés tejjel simára kevertem, majd a többi tejet is hozzáöntöttem, több részletben. Állandóan kavargatba felfőztem. Azon forrón hozzákevertem a kókuszreszeléket és hagytam kihűlni. Közben néhányszor megkevertem. 
A vajat elvegyítettem a cukorral, majd kanalanként hozzáadtam az időközben kihűlt kókuszos pudingot.
Összeraktam a sütit: az egyik barna lapon elkentem fele krémet, ebbe kissé belenyomkodtam a karamelles öntetbe mártott -nem áztatott, épp csak megforgattam benne- babapiskótákat. A krém másik felét elegyengettem ezeken, majd befedtem a másik barna lappal, kissé rá is nyomkodtam.
A csokit az olajjal vízgőz fölött felolvasztottam, bekentem vele a süti tetejét, s beszórtam kókuszreszelékkel és mandulapehellyel.

Finom, puha, magát etető sütemény lett belőle. 

Mindenképp újra kell süssem az eredetijét is, nem csak azért, mert finom, de jó lenne egy épkézláb fotót készíteni róla- már amilyen tőlem telik, mert igencsak tudom halogatni a fotózást- épp azért, mert jobban szeretem elkészíteni, mint megörökíteni. Ez látszik a fényképeken... 


4 megjegyzés:

  1. Teljesen jók a fotók, és persze a süti is 😊. Nagyon kreatív vagy, szuper új süti született így 😊.
    Én szeretem a fotózást is, persze néha nagyon időigényes, sok pepecseléssel jár. Ezért van amikor csak a konyhában fényképezek, gyorsan egy-két képet, ezt főleg akkor, ha egy melegételről van szó, és azt már enni kéne 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, köszönöm szépen! :-) Ha csak ezt csinálnám, valószínűleg másképp állnék hozzá- de így a fotózás az utolsó, sőt, mostanában még csak nem is fotóztam. Ez szokott lenni a mélypont, de most úgy érzem, lesz még lejjebb is! :D

      Törlés
  2. Nagyon jól feltaláltad magad és íme, kész az új recept. :-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...