Zebrakeksz

Sütő nélkül is finom édességek készíthetők. Időnként csak úgy rámjön az édesség iránti vágy, s gyorsan összecsapok valamit. Ez a Fiam ötlete volt. Ő is böngészi a recepteket, valahol látta. Keksz mindig van itthon. A Petit Beurre nevű a legjobb -szerintem- ilyen célokra. Egy időben mindig otthonról, Erdélyből hoztunk, de az utóbbi időben több boltban találkoztam itt is vele, még kis falunkban is.
Hozzávalók:
  • 1 csomag keksz
  • 3 tojás
  • 16 dkg cukor
  • 10 dkg étcsoki (magas kakaótartalmú)
  • 25 dkg margarin
  • 5-6 dkg kókuszreszelék a beszóráshoz
Elkészítés:
A tojást, a cukrot  gőz fölé tesszük, s állandóan kevergetjük. Ha már meleg, beleaprítjuk a csokit, s sűrűsödésig kavarjuk. Levesszük a gőzről, s ha kihűlt, egy, előre elkevert margarint adunk hozzá.
A kekszeket megkenjük a krémmel, egymáshoz tapasztjuk szép sorjában. Annyi kekszet ragasszunk össze, hogy maradjon krém a bevonáshoz is. Kívülről is bekenjük, s kókusszal szórjuk be . Hideg helyen pihentetjük. Ferdén szeleteljük.
Persze én gyorsan akartam édeset, így nem sokáig pihent. Így is szeletelhető volt, de ami másnapra maradt, jól megpuhult, s sokkal finomabb volt. Tehát jó egy nappal előre tudni, hogy másnap édességevési rohamom lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...