Búbos pogácsák

Egész tegnapig pihent a sütő:-) Megsütöttem heti kenyerünket, még mindig nem kovászosat, de a következő az kell hogy legyen!!! No és ha már a sütő amúgy is be van melegítve, valamit még sütnöm kell. Nagy adag házi tejfölöm volt raktáron, s tőlem megszokott módon nem előre kiválasztott recepthez szerzem be a hozzávalókat, hanem egy-két meglévő s elhasználandó alapanyag vezérel a döntésben. Pogácsában végezte a tejföl, mert édes sütit látni sem akarok... majd kiderül, meddig:-)

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt (+1-2 evőkanállal szükség szerint)
  • 15 dkg juhtúró
  • 10 dkg margarin
  • 1 púpos kiskanál só
  • 1 dl tej
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 kiskanál cukor
  • 3 dl tejföl
  • 15-20 dkg sajt a tetejére
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. 
A lisztet, sót, juhtúrót, margarint tálba tettem, elmorzsoltam. Hozzáadtam a szobahőmérsékletű tejfölt, az élesztős tejet, s összegyúrtam. Mivel kissé ragacsos lett, kevés lisztet adtam még hozzá, míg kemény, sima tésztát kaptam.
Letakarva fél órát kelni hagytam. 
Enyhén lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam, hajtogattam (így szebb, magasabb lesz), pihentetés nélkül újra kinyújtottam. Kicsi pogácsaszaggatóval kivágtam, tepsibe rakosgattam.
A sajtot fél kisujjnyi darabokra vágtam, mindegyik pogácsa közepébe nyomtam egyet.
190 fokra előmelegített sütőben sütöttem, míg szépen megpirul. Ez kb. 25 perc volt.
Finom, puha pogácsák lettek, a gyerekek vacsira is ezt ettek, sőt ma az iskolába is ezt kellett csomagolni nekik. A sajtdarab a tetején meg bubis halommá sült, innen kapta a nevét:-)

15 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki, és találó a neve. :)

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon fincsi, nem adom a hazi sutit , az uzletiert.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet guszta ! Egy pohár teával akár most is megennék 1-2 db belőle!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki:) Régen rengeteg túrós, juhtúrós pogit sütöttem, mert napokig puhák maradnak. Ez is nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  5. Gabriella, köszönöm:-) Fenntartom a jogot, hogy saját kreációt magam adta névvel illessem:-)))

    Adela, azt gondolom, hogy Neked sem kell boltba menni sütiért:-)))

    Éva, 4Gyerek, talán még három darab van belőle, megkapjátok:-)

    Trollanyu, köszi! Tényleg puhábbak a túrós pogik, meg is becsüljük őket. Úgy, hogy elfogynak:-)))

    VálaszTörlés
  6. Én már bírnám az édeset! :D A pogácsák viszont a gyengéim, ezeket egy percre sem unnám meg! Nagyon szépek lettek! :))

    VálaszTörlés
  7. Gerdi, ne kínozz a jobbnál jobb sós sütikkel! Olyan jól néznek ki a képeken, a juhtúrós ízüket pedig el tudom képzelni, finom!!! :)

    VálaszTörlés
  8. Hogy ezek a pogácsák milyen guszták lettek!!

    VálaszTörlés
  9. CSábítóak azok a búbok!!!!!

    VálaszTörlés
  10. Csodás pogácsák! Tényleg búbosak lettek a sok sajttól. Jöhetne egy pár a tarisznyámba...:o))

    VálaszTörlés
  11. Barbi, köszönöm! Most már én is le bírnák nyelni 1-2 szelet édes sütit. De kivárom a hétvégét:-)

    Hankka, nem volt ilyen szándékom, de valahol hízelgő is, hogy ilyen érzéseket vált ki a pogácsám:-)

    Petra, köszi!

    Aleda, köszönöm!

    Vicuska, köszönöm, el is fogyott búbostul:-)

    Illéskrisz, köszi! Legközelebb tartsd azt a tarisznyát ide:-)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon-nagyon szépek, kezdődik az újévi nagyüzem?! :-)

    VálaszTörlés
  13. Katuci, köszönöm! Aha, izzítom a sütőt:-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...