Barackos-sárgadinnyés lekvár

Régebb, ha lekvárt főztem, csakis tetemes mennyiségnek fogtam neki. Most képes vagyok néhány üveggel bíbelődni, hogy kielégítsem kíváncsiságomat. Most a többféle gyümölcs látványa ihlette lekvár készült. Sárgadinnye, sárgabarack, őszibarack sorakozott a konyhapulton, látványra több, mint amennyit meg bírtunk volna enni, mielőtt romlásnak indulna. Ezért a feleslegnek ítéltet összeaprítottam, hogy majd a téli hónapokban is élvezhessük az ízüket.
Hozzávalók:

  • fél sárgadinnye
  • 6-8 kajszibarack
  • 8-10 őszibarack
  • 60 dkg cukor
Így készült:
A megmosott gyümölcsöket felaprítottam. Az egészet összeturmixoltam, s a cukorral főni tettem. Elég sokáig főztem, kis lángon, időnként megkavarva. Közben megkóstoltam, hogy elég édes-e. Mikor elég sűrűnek találtam, üvegekbe pakoltam. 5 kis üveggel lett. Kihűlés után lezártam.

Nem bíbelődtem tartósítási módszerekkel, mert az első üveggel mindjárt készülése után elfogyott, azóta már a második is a végét járja, kettőt elajándékoztam. Így biztos vagyok benne, hogy nem lesz ideje megromlani.
A sárgadinnye eleinte érzett az ízén és illatán, később egész enyhén. Még Férjem is szerette, kenyérre kenve meg palacsintában is, pedig Ő közismert sárgadinnye- gyűlölő. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...