Levendulás-citromos sárgabaracklekvár

Húgomtól kaptam egy kisebb adag sárgabarackot. Rám bízta, mert neki nem volt ideje kifőzni. Túlérett volt,  s mire hazaért és hozzáláttam, már egy része romlásnak indult, de a kitartóakból finom lekvár lett. Hogy ne a szokásos legyen, került bele néhány szál levendula, meg belekarikáztam egy citromot.

Nem mértem a hozzávalókat, ezért nem írom le pontosan.
A megmosott, felaprított barack lecukrozva pontosan 3 liter volt. Mércés edényben volt, onnan tudom:-) Cukrot nem egészen 1 kg-ot, úgy 80 dkg-nyit tettem hozzá.
Lecukrozva állt 5-6 órányit, de általában másnapig szoktam hagyni.
Kis lángon feltettem főni, belemorzsoltam 5 szál levendula virágait s beletettem egy egész citromot vékony karikákra szelve, a magokat gondosan kipiszkálva belőle.
1-1,5 órányit főtt, közben meg-megkavargattam s kóstolgattam. Úgy ítéltem meg, kicsi cukrot még elbír, ezért tettem még hozzá.
Mikor késznek véltem (közben fél literrel kevesebb lett), kevés szalicilt kevertem hozzá, s üvegekbe szedtem.

Egész enyhén érzik rajta a levendula íze. A citromot legközelebb apróra vágva teszem bele, mert a héja egészben maradt, s bár nagyon finom benne, de nagy darab. Üvegekbe pakoláskor figyeltem rá, hogy mindegyikbe kerüljön belőle.
Már kóstolgattuk, nekem nagyon ízlik édes-savanykás volta miatt!

4 megjegyzés:

  1. Párosítottam már a barackot levendulával, úgy hogy tudom milyen jól passzol, igaz lekvár még nem készült ezzel a párossal. A színe nagyon szép lett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Okki! Lekvárba is érdemes rakni a levendulából, én most már tudom:-)

      Törlés
  2. Finom lekvárt főztél a citrommal és a levendulával. :) Citrommal már nálam is készült, idén pedig egy kis meggypálinkát tervezek hozzáadni, remélem, jó lesz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Hankka! Hmmm, meggypálinkával, biztos, jól megbolondítja a lekvárt!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...