Spagetti torta

Nehogy már túl sok legyen a sütiből, hozok valami mást. Én nem vagyok nagy tésztarajongó, meg is lennék nélküle. Vagy mégsem, mert amikor kevés időm van ebédkészítésre, bizony jól jön az a csomag tészta, mert csak meg kell főzni, s ha mással nem, darált dióval vagy krumplival a család elé pakolva még örömet is okozok vele:-) Én talán káposztával szeretem a legjobban, jó borsosan, de úgy meg a gyerekek nem szeretik. No meg hússal, főleg, ha mondjuk tejfölös szószos! Úgy már mindenki szereti!
Most darált hússal, sajttal készült, sütőben sütve. Finom lett, még nekem is ízlett:-)

Hozzávalók:

  • 50 dkg darált hús
  • 1 fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3-4 evőkanál olaj
  • bors, paprika
  • 3 tojás
  • 25 dkg reszelt sajt
  • 2 dl tejföl
  • kevés tej
  • 50 dkg spagetti
Így készült:
A hagymát, fokhagymát apróra vágtam. Az olajon megpároltam, majd  a darált húst is hozzáadtam. Sóztam, borsot, paprikát raktam rá, s morzsásra pároltam.
Vizet tettem főni a spagettinek. Egy teáskanál sót és 2-3 evőkanál olajat tettem bele. Kifőztem benne a rövidebb darabokra tördelt tésztát.
A darált húshoz kevertem az egész tojásokat, a tejföl és reszelt sajt felét.
Összekevertem a spagettivel, kisebb tepsibe simítottam.
A maradék tejfölt és sajtot összekevertem 3 evőkanálnyi tejjel, s a massza tetejére kentem.
190 fokos sütőben addig sütöttem, míg a teteje szépen megpirult.
Felszeletelve, ketchuppel tálaltam.
Innen inspirálódtam. Egyik kedvenc receptes oldalam. Múltkor regisztrálni akartam rá, nem engedte, mondván, a Gerdi név már foglalt. Meglepődtem, de hát nem védettem le (:-D ), mit csodálkozok! Jó, hát akkor próbálkoztam Gerdi sütiként. Így meg nem megengedett karakter szerepelt a névben. Feladtam, gondoltam, csak meglesznek nélkülem továbbra is:-)

12 megjegyzés:

  1. Többször készítettem már ilyet,de nem tudtam,hogy spagetti torta a neve :)))
    Nálunk mindenkor,minden formában jöhetne tészta,nagyon szeretik....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Belli, ezen a néven találtam a receptet. De jó név, nem? Az igaz, hogy az eredeti kerek formában volt sütve, s tortaként szeletelve, de nekem a kerek formába nem fért bele... Így lett szögletes.
      Nálunk is szereti mindenki a tésztát! Én is megeszem, csak éppen nem a kedvencem...

      Törlés
  2. Ez nagyon finom , nem csodálom, hogy neked is ízlett :) Én összetört makarónival szoktam készíteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, makarónival is jó lesz, üsse kő:-)

      Törlés
  3. Jó kis étel! :) Én szeretem a tésztát minden mennyiségben és minden formában! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Csigabige! Csak én vagyok ilyen kakukktojás, aki nem tésztarajongó...

      Törlés
  4. ....és én is meg lennék elégedve egy nagy kockával. :-) Amúgy is imádok mindent, ami sajtos! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, egy nagy kocka útra téve:-) A tésztáért nem, de a sajtért én is odavagyok!

      Törlés
  5. Még sosem készítettem így, pedig én nagyon szeretem a tésztát, sajnos, mert sok benne a kalória, a szénhidrát,így igyekszem visszafogni magam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, itt az ideje:-) Egy kis kockát azért nyugodtan megehetsz...

      Törlés
  6. Ilyesmi kinézetű szokott lenni az enyém is, bár nem tuidtam, hogy torta. Nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz, hát nem is torta, csak így nevezték, ahol a receptet találtam, s nem kereszteltem át. De nem is a neve a lényeg, hanem hogy finom:-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...