Bundás kenyér sütőben sütve

Nem is tudom, minek kell mindent összeolvassak, mert aztán jön a lelkiismeret-furdalás, hogy megint valami egészségtelent tettem az asztalra. Így volt ez legutóbb a citromhéjjal. Alapos utánaolvasás után úgy döntöttem, ecetes vízbe beáztatva és megsikálva használható. De nemrég azt olvastam, hogy a vegyszerek nem távolíthatóak el a felületéről. Na jó, nem használunk most már citromhéjat sem. Biocitrom meg elvétve található azokon a helyeken, ahol megfordulok...
Az olajban sült dolgok sem arról híresek, hogy egészségesek, sokkal inkább arról, hogy finomak. Pedig nyaranta elég sok rántott dolgot eszünk. Múlt héten a szikkadt kenyérből bundás kenyeret akartam sütni, de azelőtt meg rántott cukkinit ettünk. Nehogy már megint olajban süssek, sütőben kötött ki a tojásba mártott kenyér. És... finom lett!


Így készült:
A tojásokat felvertem 2-3 evőkanál tejjel, sóval, borssal. Belemártottam a kenyérszeleteket,sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam, kissé egymásra, mert csak így fértek el. A maradék tojást ráöntöttem a kenyerekre. Megszórtam reszelt sajttal, s addig ültek a sütőben, míg a szélek pirulni kezdtek.
Egyébként cukkinit is lehet ily módon sütni, bepanírozva, tepsibe pakolva. Én még nem próbáltam ugyan, de Anyósom igen, kóstolót is hozott át. No meg húst is... s nem marad el az olajban sülttől az sem:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...