Boci szelet

Biztosan sütöttem már ezt a sütit, de nem találom a blogon. Valamiért nem került fel... Pedig igencsak finom, megérdemli a megörökítést. Meg egyszerű is elkészíteni, amolyan keverem-kavarom, tepsibe pakolom és a sütő végzi a további teendőket. Volt egy adag házi túróm, ehhez kerestem receptet. Igaz, nem lett volna elég a rendelkezésemre álló mennyiség, de kipótoltam tejföllel. Így is finom lett!
Hozzávalók:
A tésztához:

  • 4 nagy tojás
  • 22 dkg cukor
  • 30 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1,5 dl tej
  • 1,5 dl olaj
  • 3 evőkanál kakaó
A töltelékhez:
  • 30 dkg túró
  • 2 dl tejföl 
  • 1 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 7 dkg gríz
Így készült:
Előbb a tölteléket készítettem el: a túrót áttörtem, majd az összes hozzávalóval összekevertem. (Eredetileg 50 dkg túró kéne hozzá, de így, tejföl és túró keverékével is jól működött.)
A tésztához előbb elkevertem a cukrot a tojásokkal, majd a tejjel, olajjal, liszttel, sütőporral és kakaóval csomómentesre kevertem.
A masszát kikent tepsibe simítottam (28×34 cm-es), és teáskanállal egyenlő távolságra túróhalmokat pakoltam a tésztára.
180 fokos sütőbe toltam a tepsit. Tűpróbáig sütöttem.

Sülés közben a tészta szépen körülfogta a túrópöttyöket, így felszeletelve "bocifoltok" vannak a sütin. Nemcsak mutatós, de finom is a süti. 

1 megjegyzés:

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...