Csokis muffin

A muffinnál egyszerűbb süti nincs is, mégis ritkán készítek. A gyerekek gyakrabban sütnek, mint én. De tegnap délelőtt, munkába indulás előtt gyorsan belevetettem magam, s másfél óra alatt kész is volt, kisülve mind az összes. Sok lett belőle, összesen 43 darab. A suliba is vittem belőle, gyerekek (is) kapták jutalomnak. Ezért is döntöttem csokis mellett, hogy biztosan ne fogjak mellé! :-)

Hozzávalók:

  • 25 dkg margarin
  • 30 dkg cukor
  • 5 tojás
  • 5 dl aludttej (vagy joghurt)
  • 2 evőkanál kakaó
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
  • 1,5 csomag sütőpor
  • 50 dkg liszt
  • 15-20 dkg étcsokoládé
  • porcukor
Így készült:
A margarint mikróban megolvasztottam, elkevertem a cukorral. Egyenként hozzákevertem a tojásokat, majd a vaníliás cukrot, kakaót, és végül az aludttejet a liszttel váltakozva. Előtte a kimért liszthez hozzákevertem a sütőport. 
A masszát alaposan elkevertem.
A forma mélyedéseit kibéleltem muffinpapírral, s mindegyikbe púpos evőkanál masszát tettem, annyit, hogy úgy 3/4-ig legyen tele a forma. 
A csokit feldaraboltam, a masszák mindegyikébe 1-1 darabot raktam.
180 fokos sütőben sorra kisütöttem a muffinokat. Akkor lettek készen, amikor a tetejét megnyomva már szilárd volt.

Kisülés után egy részét megszórtam porcukorral.
Nekem két muffintepsim van, így míg egyik sült, a másikat töltögettem, majd csere. Így nagyobb mennyiség sütése esetén hatékonyabb tudok lenni. :-)
A csokidarabkák szépen levándoroltak a süti legaljára, de elszökni nem tudtak. De nem csak az aljára került étcsokifalatok, a süti többi része is finom volt!

1 megjegyzés:

  1. Merhabalar, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...