Almás piskóta

Leányzó almás pitét kért, de már elő volt készítve minden a piskótához, így nem változtattam a tervemen. De kikötötte, hogy akkor a névnapjára -holnap lesz- legyen almás pite! Lesz...
De múlt hét végén Anyukám régi receptje alapján készült az almás süti. Igazából emlékezetből készült, mert ezt jobban megfigyeltem annak idején, mint a csőregekészítést. A tepsi alját beszórta darált keksszel, erre került jó sok reszelt alma, végül piskótamassza. Aztán majd kisülés után kiborította a tepsiből úgy, hogy az alja lett a teteje. Ennyi. Már le is írtam a receptet! :-)
Hozzávalók:

  • 6 tojás
  • 6 evőkanál liszt
  • 6 evőkanál cukor
  • csipet só
  • fél csomag sütőpor
  • 10-12 alma
  • 20 dkg cukor
  • 3 evőkanál gríz
  • 1 mokkáskanál fahéj
  • 5 dkg vaj
  • 10 dkg darált keksz
Így készült:
Az almát megmostam, lereszeltem. 12 nagyobbacska almát mostam meg, de miután 10-et lereszeltem, úgy tűnt, sok lesz, ezért kettőt meghagytam. Nem kellett volna, mert miután kicsavartam a levét, alaposan megcsappant a mennyisége. Szóval a lereszelt alma levét kicsavartam, majd elkevertem a cukorral, fahéjjal, grízzel.
A tepsi alját (28×32 cm-es) kikentem a vajjal, s vékony rétegben elosztottam rajta a darált kekszet. Erre simítottam a reszelt almát.
A 6 tojást szétválasztottam, a fehérjét a csipet sóval és fele cukorral felvertem, a sárgákat a többi cukorral és sütőporral kikevertem. Összeöntöttem a kettőt, s kanalanként belekevertem a lisztet. 
A kész masszát az alma tetejére borítottam, s 180 fokos sütőbe toltam.
Addig sütöttem, míg a tetején a piskóta szépen megpirult.
Miután kihűlt, kiborítottam a tepsiből úgy, hogy az almaréteg kerüljön felülre.

Az almaréteget kicsit vastagabbra terveztem, de a lédús alma áthúzta a számításaim. Így voltunk kénytelenek megenni! :-)
Az almát nem szoktam pitének sem megpucolni, héjastul reszelem le. Úgyis abban van a vitamin, ahogy gyerekkorunkban mondták. :-) Nem marad kemény benne, észre sem lehet venni.

2017. 10. 23.
Más süti volt tervben, de úgy jártam, hogy elhanyagoltam a tejkészlet pótlását, így utolsó megkezdett liter tejjel a konyhában olyan sütit kellett kiagyalnom, ami anélkül is elkészíthető. Mivel tojásban éppen bővelkedünk, ott a jó öreg piskóta. Lekváros tekercs volt az első gondolat, a második Anyukám régi sütije, a fordított almás. A második mellett döntöttem némi önnoszogatás után, ugyanis korábban pihenésre szántam a megnyúlt hétvégét, s erre felkészített gondolataim a gyorsabb megoldás irányába terelgettek. De megembereltem magam, almát reszeltem, csavartam, pikótát kevertem,  olyan egyembereset. (Amikor van segítségem, külön kavarjuk a sárgáját, fele cukorral, s úgy kerül a felvert fehérjéhez. Ha egyedül vagyok a konyhában, az összes cukorral felvert fehérjéhez keverem a sárgákat, eztán kerül bele a liszt.) Ezúttal a piskóta is jól sikerült, s úgy almástul kelendő sütemény lett belőle.



2 megjegyzés:

  1. Sok boldogságot az ifjú hölgynek! Biztos mindkét süti nagyon finom lesz, és hamar elfogy :-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...