Csokis-kekszes szelet

A pogácsa és csőrege -mifelénk így nevezik a csörögét- készítése után maradt 7 tojásfehérje. Mindjárt sütöttem belőle egy kókuszos lapot, a rá való krémet már utána találtam ki. S mint többnyire az ilyen alkotott sütik, ez is finom lett. De még mennyire! :-)

Hozzávalók:
A laphoz:

  • 7 tojásfehérje
  • csipet só
  • 7 evőkanál cukor
  • 7 evőkanál víz
  • 7 evőkanál liszt
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • fél csomag sütőpor
A töltelékhez:
  • szögletes keksz
  • 1 l tej
  • 2 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 2 evőkanál liszt
  • 2+1 evőkanál kakaó
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 25 dkg cukor
  • 25 dkg vaj
Így készült:
A tojásfehérjéket előbb a csipet sóval, majd a cukorral felvertem. Hozzáadtam a vizet, kicsit még vertem a habot. Kanalanként hozzákevertem a lisztet (nem mértem púposan), a sütőport, végül a kókuszreszeléket.
Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, s 180 fokon világosra sütöttem.
A krémhez a lisztet, kakaót, pudingport kevés tejjel simára kevertem, majd hozzáadtam a többi tejet. Állandóan kavargatva sűrűre főztem. Beletördeltem a csokit, kevergettem, míg felolvadt.
Hagytam kihűlni, időnként közben átkavartam. 
A vajat a cukorral elkevertem, majd hozzákanalaztam a kihűlt pudingot. Még egy evőkanál kakaót is kevertem bele. 
Fele krémet a kókuszos lapra simítottam, kiraktam keksszel, rákentem a többi kémet. 
A tetejét kakaóval szitáltam be.
Másnap szeleteltem.
Vendégeskedés közepette nem fotózgattam, de majdnem nem is maradt, mit. Egy kis darabka menekült meg, abból vágtam két szeletet s gyorsan megörökítettem.

2 megjegyzés:

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...