Sajtos-tejfölös csirkemell

Ha húsról van szó, márpedig nálunk arról mindig lehet szó, a csirkemell a nyerő. Leggyakrabban abból készül valami finomság. Az elmúlt hétvégére is abból vásároltam be. Rántott húsnak jobban örültek volna, de most rakva készült el, sok sajttal és tejföllel. Régebben készült már ilyen, vagyis hasonló, mert akkor tejföl helyett tejszínnel öntöttem nyakon. Most ez éppen nem volt raktáron, tejfölből viszont volt jó ok, ezért ezzel helyettesítettem. Ízlett mindenkinek!


Hozzávalók:
  • 2 nagy csirkemell
  • kevés olaj
  • só, bors, paprika keveréke
  • 3 tojás
  • 3-4 evőkanál liszt
  • 25-30 dkg sajt
  • 3 dl tejföl
Így készült:
A csirkemellet kicsontoztam, lapjában kettévágtam, így kaptam 8 nagy szeletet.
A tojásokat nagy csipet sóval felvertem, a lisztet is odakészítettem.
A sajtot megreszeltem.
Egy kis tepsi alját vékonyan kiolajoztam, s egy réteg reszelt sajttal szórtam be.
A hússzeleteket só, bors, paprika keverékével beszórtam, lisztben megforgattam, majd tojásban, s újra lisztben. A sajtra helyeztem, majd mellé a következő szeletet. Fele husi épp belepte a tepsi alját. Erre reszelt sajt és tejföl került, majd a maradék hússzeletek sózva, lisztbe-tojásba-lisztbe forgatva. Maradt egy kevés tojás, ráöntöttem. A maradék sajtot rászórtam, s a tetejére kentem a többi tejfölt.
180 fokos sütőbe tettem, s addig sütöttem, míg a teteje pirulni kezdett. A biztonság kedvéért villával meg is szurkáltam, puha volt már a hús.
Rizs készült hozzá.
Melegen kevésbé szépen, de kihűlve egész jól lehetett szeletelni. 
Nekem, sajtimádónak igencsak ízlett. S nem csak finom, kiadós is. Háromszor ettünk belőle, de ha rántott hús készül ugyanennyi mennyiségből, már vasárnap estére írmagja sem maradt volna.:-)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon hasonló ételt én is szoktam készíteni, csak fokhagymásan. Egy kb 80-as évekbeli Magyar Konyha újságban béztem ki a receptet anno. Finom!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én már nem is emlékszem, honnan a recept... Most emlékezetből készült, s az sem kizárt, hogy régebb fokhagyma is került bele. Legközelebb minden esetre lesz benne! :-)

      Törlés
  2. Ilyet én is szoktam készíteni, nagyon szeretjük. A csirkemell nálunk is nyerő, elég sok fogy belőle :-) Guszták a szeleteid!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Nem hiába ilyen népszerű ez a recept, mert tényleg csak szeretni lehet!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...