Citromos-narancsos zabpelyhes keksz

Gyorsan akartam túlesni a sütésen, ezért, miután felmértem a kamra tartalmát, zabpelyhes keksz mellett döntöttem, amit csak összekavarok, tepsibe kanalazok, aztán a sütő teszi a dolgát. Én meg közben lábat lógathatnék, ha épp nem lenne más dolgom. Fiamnak -is- készült, napokig elálló süti gyanánt, amit magával vihet albérletébe.

Hozzávalók:

  • 3 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 25 dkg vaj
  • 2-3 evőkanál méz
  • 25 dkg liszt
  • 25 dkg zabpehely
  • 1 csipet só
  • 1 csomag sütőpor
  • 1-1 narancs és citrom kicsavart leve
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 10 dkg kandírozott citrom- és/vagy narancshéj
Így készült:
A tojásokat a cukorral és a mézzel elkevertem, majd a mikróban félig megolvasztott vajat is hozzákevertem. Beleborítottam-mértem a többi hozzávalót is és alaposan összekevertem.
Sütőpapírral bélelt tepsibe egymáshoz nem túl közel teáskanálnyi halmokat pakoltam, két kiskanál segítségével.
180 fokos addig sültek, míg világosra pirultak.

Egyszerűen, gyorsan elkészülő süti, s napokig élvezhető. Mondjuk nálunk sosem marad belőle, elvisszük tízóraira iskolába-munkába. 
Ízlés szerint bármi kerülhet bele, aszalt gyümölcsök, mogyoró- és diódarabok, csoki...

4 megjegyzés:

  1. Finom kekszet sütöttél, nagyon guszták lettek!
    Én is nemrég sütöttem zabpelyhes kekszet, nálunk is hamar elfogyott, igaz, az enyém kisebb adag volt 😊
    Nemsokára hozom majd 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-)
      Kíváncsian várom a Te változatodat! Én nem szoktam elaprózni, ha már sütök, mindig emberes adagot. Úgyis többfelé kell csomagolni-osztogatni.

      Törlés
    2. Már feltettem, most nemrég 😊
      https://katalin-konyha.blogspot.com/2020/03/makos-citromos-zabpelyhes-keksz.html

      Törlés
    3. Köszönöm, nézem is rögtön! :-)

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...