Tejfölös-gombás csirke

Most éppen semmittevős péntek délutánt tartok. Közben pedig megírom a recepteket a régebben lefotózott sütikhez-ételekhez. S épp azon törtem a fejem, mit is írhatnék. Csak nekifogni nehéz, aztán jönnek a gondolatok! 😀
Tejfölösen szeretjük a gombát is, a csirkét is, s így együtt is nagyon finom. S jóval kiadósabb, mint külön-külön. Viszonylag gyorsan kész van, kevés hozzávalóból.
Ha nagyobb adagot készítek -márpedig erre törekszem-, mielőtt hozzátenném a tejfölt, szedek ki belőle egy dobozkába, amit aztán lefagyasztok, s Gergő viheti is magával. Majd tetszés szerint felhasználhatja. Akár kis pohár tejfölt ad hozzá és összefőzi, tésztát vagy rizst készít hozzá, s van is mit egyen.
Hozzávalók:

  • 1 nagy csirkemell
  • 1 nagy fej hagyma
  • 50 dkg gomba
  • 3-4 evőkanál olaj
  • tejföl (3 dl)
  • pirospaprika, bors
Így készült:
A gombát megpucoltam, felaprítottam.
A húst megmostam, kifiléztem, csíkokra vágtam.
A hagymát megpucoltam, apróra vágtam, az olajon nagy csipet sóval puhára pároltam. Mikor kész, rádobtam a gombát, s fedőt tettem rá. Mikor összeesett, beletettem a húst is, még sóztam, kevés borssal megszórtam. Időnként megkeverve hagytam puhára párolódni-főni. Közben ha szükséges, még sózom.
Mikor jónak találom, belekanalazom a tejfölt- sosem mérem, annyit teszek bele, hogy jó szaftos legyen-, mokkáskanálnyi pirospaprikát szórok bele. 
Felfőzöm, s kész is.
Ezúttal kukoricás rizs készült hozzá, de tetszés szerinti tésztával is finom.
A petrezselyem is jót tesz neki, de csak épp egy kevés. Egyszerű és nagyszerű étel.

2 megjegyzés:

  1. Jók is a semmittevős délutánok, ilyenkor aztán sorban állnak a szórakozásból elvégzendő tennivalók 😊
    Finomat főztél, nagyon gondos Anyuka vagy! 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néha kimondottan vágyom arra, hogy ne kelljen még gondolkozni sem. Persze az sosem jön össze, mert mindig pörög valamin az agyam, de lazításnak ez kimondottan megtette.
      Köszönöm szépen, igyekszem! saját magam megnyugtatása végett. :-)

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...