Barna sós

Próbáltam valami egészségesebb rágcsálnivalót sütni. Így is teljesen élvezhető volt, nekem ízlett. Nem azt mondtam, hogy egészséges, csak egészségesebb. Mert ugye margarin is van benne. Meg a korpa egészségességét is vitatják egyesek, mondván, hogy a gabona héján reked meg az összes vegyszer, amivel esetleg kezelik a növényt. S márpedig kezelik, hogy bő legyen a termés. De ha minden egészségre károsnak titulált élelmiszert kiiktatunk a konyhánkból, nem tudom, mi maradna. Amit otthon vegyszermentesen megtermelünk. Már aki teheti.
Azon gondolkodtam az utóbbi időben, hogy  a nap  nagy részében azért dolgozunk, hogy megvegyük azt, amit nagyszüleink megtermeltek addig, míg mi a munkahelyen töltjük az időt. Persze ma már nem tudnánk úgy élni, mint ők, csak a mezőgazdaságból, csak ha annyit termelnénk, hogy el is adunk belőle. Sokat. Mert más világot élünk, jönnek a számlák. Nekik csak kis villanyszámla volt. Az is kevés, mert nem voltak elektromos eszközeik. Hogy jobb volt-e? Bizonyos szempontból igen. Egészséges élelmiszereket ettek s nem volt annyi stresszforrás az életükben. Volt, csak másféle. Ugyanakkor ma sokkal kényelmesebben élünk. Valamit valamiért... Szóval dolgozunk tovább, s megvesszük, amit más közben fáradságos munkával megtermel, illetve előállít.


Hozzávalók:
  • 25 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 25 dkg fehér liszt
  • 10 dkg zabkorpa
  • 2 csapott teáskanál só
  • 25 dkg margarin
  • 10 dkg zsír
  • magvak (lenmag, napraforgómag, tökmag 1-1 púpozott evőkanálnyi)
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál joghurt
  • tetejére sajt
Így készült:
A liszteket, korpát, sót, margarint, zsírt tálba tettem, elmorzsoltam. Hozzáadtam a magvakat, tojásokat, és annyi joghurtot, hogy összeálljon a tészta. 
Kinyújtottam, reszelt sajttal megszórtam, rányomogattam. Négyzetekre vágtam, tepsibe rakosgattam, 180 fokon pirosra sütöttem.

Tovább elálló, ropogós, omlós rágcsálnivaló.
Sajt kerülhet a tésztájába is, én most csak a tetejére tettem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...