Pehelykifli

A megunhatatlan lekváros kiflik egy újabb változata. Valamikor már sütöttem, annyi különbséggel, hogy akkor csak margarin került bele. Meg lehet, mást is változtattam, mert nem kerestem meg a régi receptet, mert emlékezetből készült. A 3 alaphozzávalóra -liszt, margarin, tejföl- határozottan emlékszem, a többi csak úgy jött.

Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • nagy csipet só
  • 1 evőkanál porcukor
  • 12 dkg margarin
  • 15 dkg zsír
  • 1 csomag szárított élesztő
  • 3 evőkanál tej
  • 4-5 evőkanál tejföl
  • szilvalekvár tölteni
  • +porcukor beszórni
Így készült:
A lisztet, sót, cukrot elmorzsoltam a margarinnal és zsírral. A közepébe borítottam az élesztőt, kevés tejjel elvegyítettem, majd annyi tejföllel gyúrtam össze, hogy összeálljon a tészta.
Fél órányi pihentetést követően 8 kis gombócra osztottam. Mindegyiket vékony kerek lappá nyújtottam, 8 részre vágtam, a szélesebb végéra lekvárt tettem, felsodortam, tepsibe pakoltam.
180 fokon világosra sütöttem.
Porcukorral szórtam be.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...