Tiramisu kocka

Ma egész nap kedvetlen, ingerlékeny és céltalanul kódorgó voltam. S persze, amibe belevágtam, az sem igazán akart sikerülni, mint ahogy ilyen lelkiállapotban lenni szokott. De azt hiszem, a bizonytalanság sokakból kihozza ezt. Pedig úgy gondoltam magamról, nem zaklat fel túlságosan a kialakult helyzet, ezek szerint mégis. Nézzük a jó oldalát: együtt a család, itthon van mindenki! 😀
Leültem blogot írni, hátha feldob egy kicsit. Úgy néz ki, az elkövetkező időszak több lehetőséget ad eme tevékenységre. Vagy mégsem? Remélem, hétfőn ez is kiderül.
Ez a süti szerencsére a múlt héten készült, így sikerültnek nevezhetem. Igazából nem is lehet elrontani, annyira egyszerű. Csak egy kevert-kavart lap kettévágva, kávéval meglocsolva s mascarpone és tejszínhab keverékével töltve.


Hozzávalók:
A tésztához:

  • 4 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 35 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1,5 dl tej
  • 1,5 dl olaj
A töltelékhez:
  • 50 dkg mascarpone
  • 5 dl tejszín
  • 4 evőkanál cukor
Továbbá:
  • 2 dl meleg víz és 1 evőkanál instant kávé
  • 1 evőkanál kakaó
Így készült:
A tésztához a tojásokat a cukorral alaposan elkavartam. Hozzáadtam a lisztet, sütőport, olajat és fokozatosan a tejet. Sima tésztát kevertem belőle.
Sütőpapírral bélelt, 28×32 cm-es tepsibe simítottam a masszát, 180 fokon sütöttem. Míg a teteje világosra pirult, de a biztonság kedvéért tűpróbát is végeztem.
Mikor kihűlt, vízszintesen kettévágtam a lapot.
A meleg vízben elkevertem a kávét és meglocsoltam vele mindkét tésztalapot, mindkettőnek a vágott felét.
A tejszínt felvertem, a mascarponét elkevertem a cukorral. A kettőt összevegyítettem.
Az egyik meglocsolt lapra kentem a krém több, mint felét, ráborítottam a másik lapot a kávés résszel a krém fele fordítva. A többi krémet a tetejére kentem, kakaóval beszitáltam.
Másnap szépen lehetett szeletelni.

Persze én azonnal megpróbáltam, de a töltelék eléggé kikívánkozott belőle. Így jobbnak láttam békén hagyni egy darabig.
Finom, puha és tiramisura emlékeztető ízű volt. 

8 megjegyzés:

  1. Nagyon szep lett ez a suti, biztos finom is volt. Nehetzek lesznek a kovetkezo hetek, honapok. Nagy a bizonytalansag, en felek a betegsegtol is, de a gazdasagi hatasoktol is. Talan most lesz idonk elmelyulni magunkban es raebredni h valtoztatni szukseges. Ez a habzsidozsi eletmod nem fenntarthato.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Annamari!
      Egy olyan időszak áll előttünk, amilyenben még nem volt részünk. Sajnos kevés a hiteles tájékoztatás, s belehajszolták az embereket a kétségbeesésbe. Én nem félek a vírustól, viszont a bizonytalanság nincs jó hatással rám. De lassan minden a helyére kerül, alkalmazkodnunk kell az új helyzethez, egymásra és magunkra odafigyelni- jobban, mint eddig.

      Törlés
  2. Nagyon guszta lett a sütid, biztos finom is volt.
    Mi is aggódunk, de bizakodóak vagyunk. Kis odafigyeléssel biztos nagyobb az esély, hogy nem leszünk betegek, de soha nem lehet tudni....ahogy a közmondás is mondja, jobb félni, mint megijedni. Nem jó, hogy az egész világon mindenki keresztbe kasul repked, hozzák viszik a vírusokat, főleg az elején. Mi is állandóan figyeljük az új híreket, az jó, hogy kritikus állapotban egyik beteg sincs, legalábbis nem szólnak róla a hírek. Több C vitamint is szedünk, ha ellenállóbb a szervezet, biztos nagyobb az esély....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-)
      Bizony most jobban oda kell figyelni sok mindenre... Talán mi itt a kis faluban nagyobb biztonságban vagyunk, de ki tudja... Remélem, hamar lecseng ez az egész őrület.

      Törlés
  3. Finom süteményt készítettél! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  4. Szerintem is nagyon guszta! Szeretem a mascarpone krémes sütiket, biztos, hogy egy szeletnél nem tudnék megállni. :)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...