Szilvás pite

Mióta hazajöttünk a nyaralásból, szinte csak befőzök. Azért néhány süti is készült, a kedvencemet mutatom is:

Hozzávalók:
  • 45 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só
  • 10 dkg cukor
  • 20 dkg zsír
  • 2 tojás
  • 1-2 evőkanál tejföl
  • 1,2 kg szilva
  • 6 evőkanál cukor
  • 3 evőkanál gríz
  • 1 mokkáskanál fahéj
  • porcukor beszórni
Így készült:
A lisztet, sót, sütőport, cukrot tálba mértem, elmorzsoltam a zsírral. Hozzáadtam a tojásokat, s előbb kevés tejfölt, majd még annyit, hogy jól gyúrható tésztát kapjak. 
A szilvát megmostam, feleztem, kimagoztam. Elkevertem a cukorral, grízzel, fahéjjal.
A tésztát két részre osztottam, felét kinyújtottam, kibéleltem vele a tepsi alját. Kiraktam a szilvával, a tészta másik felével befedtem. 
Villával megszurkáltam a tetejét.
180 fokos sütőben addig sütöttem, míg a tészta világosbarna színt kapott.
Kihűlés után porcukorral szórtam, szeleteltem.
Nagyon szerettem, szerintem vetekszik az almás pitével. 
A nyaralásról röviden: már megint Székelyföldön kötöttünk ki, bár eredetileg egész más volt az úti cél. Nem bántuk meg, dehogyis. Sőt, rövidnek bizonyult a 10 nap. Jártunk már számtalanszor látott s számunkra új helyeken is. Egyszerűen nem lehet megunni! :-) Azért "néhány" fotót is mutatok:

Madarasi-Hargita




Szökő-vízesés


Gyilkos-tó


Békási-szoros




Zetelaki víztározó

Székelyudvarhely



A szállásunk. Visszavágyunk! :-)


Egyeskő


A család odafent. Én lentről fotóztam Őket. :-)



Csorgókő-vízesés


Székelyderzs


Szejkefürdő

Orbán Balázs sírja

Szülővárosom, Zilah 

A gimnázium, ahol egykor Ady tanult

A református templom

A főtérre épített üvegmonstrum, a katolikus templom tükörképével

Ady szobra a Református Wesselényi Kollégium előtt (ma más a neve)


5 megjegyzés:

  1. Nekem is nagyon tetszik a szilva süteményben. Csodás nyaralás, néhány tájrészt a legszívesebben megfestenék :) A gyerekek úgy megnőttek, hihetetlen, hogy szalad az idő!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, csodás volt, el bírnám tölteni az egész nyarat ott. Én meg szívesen látnám viszont azokat a tájrészleteket a festményeiden! :-) Hajrá!
      Ami a gyerekeket illeti... Hédi most kezdi a gimit, Gergőnek meg utolsó éve lesz. Izgis tanév lesz! :-)

      Törlés
  2. Szép nyaralásotok lehetett! Szülővárosod kivételével mindegyik helyen jártunk már mi is, jó volt végignézni a képeidet.
    Mi is nyaraltunk egy hete, nemrég jöttünk haza.
    Horvátországban, Dalmáciában jártunk:
    http://katalin-konyha.blogspot.hu/2016/08/napfeny-tenger-palmafak-nyaralas.html

    VálaszTörlés
  3. Ja, és a sütid nagyon fincsi lehetett :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, a süti is finom volt, a nyaralás is szép volt. De Te tudod... Tőled -is- szoktam ötleteket kapni a látnivalókat illetően! :-)
      Horvátország is gyönyörű, egy részét mi is láttuk. Jövőre talán újra eljutunk. De addig is megyek, megnézem a képeidet! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...