Zabpelyhes-magos rágcsálnivaló

Sós zabpelyhes sütire leltem, úgy gondoltam, megér egy próbát. Bár elég soká váratott magára -igencsak hosszú a várólista:-)-, de mégiscsak elkészült, múlt hétvégén. Ma délután rágcsáltam el az utolsókat, s még mindig finoman ropogós. No nem azért tartott ilyen huzamos ideig, mert nem lett sikeres, hanem mert csak én jártam rá. A gyerekek inkább édeset ettek, Férjem pedig nem volt itthon.

Hozzávalók:

  • 50 dkg zabpehely
  • 25 dkg margarin (vagy 20 dkg zsír)
  • 2 tojás sárgája
  • 1,5 dl tejföl
  • 1,5 teáskanál só
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 1 tojásfehérje és magok a tetejére (szezám, lenmag, napraforgó, mák)
Így készült:
A zabpelyhet késes aprítóban megdaráltam. Nem lett teljesen liszt állagú, kissé darabos maradt. 
Összemorzsoltam a margarinnal, majd a többi belevalóval összegyúrtam. 
A recept szerint kellett volna még bele egy kis pohár kefir is, de a már a tejföltől összeállt, így kihagytam.
1 órányi pihentetés után kinyújtottam, tetejét tojásfehérjével lekentem, magokkal beszórtam, rudakra vágtam
180 fokos sütőben pirosra sütöttem.

Recept forrása: Blikk Nők Konyha, V. évfolyam, 2. szám.
Szóval finom lett, sós és ropogós -ennyi is volt az elvárásom vele szemben:-) 
Zabpehely mindig van itthon, a gyerekek előszeretettel készítenek belőle zabkását: megfőzik tejben csipet sóval és kevés cukorral. Lekvárral én is szeretem. Bár azt olvastam róla, hogy főzés során jótékony hatásainak egy részét elveszíti, áztatva előnyösebb fogyasztani. Még a nem túl szigorú paleo diéta is megengedi fogyasztását. Ezt is olvastam valahol, szakértő nem vagyok, csak kíváncsi:-) 

21 megjegyzés:

  1. Guszta kis rudacskákat készítettél, biztos finom is! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon csábító sós ropogós, kipróbálós ez is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Janka! Egy próbát mindenképp megér:-)

      Törlés
  3. Nagyon tetszik, érdemes lenne kipróbálnom! Épp tegnap vettem zabpelyhet, szeretnék majd műzliszeletet is csinálni, az is nagyon "divatos" most a blokokon :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, sok sikert hozzá! Müzliszeletet egyszer én is készítettem, de csalódás lett, nem lehetett szeletelni, nagyon morzsálódós lett... Persze van még ezeregy másik recept is, majd még próbálkozok:-)

      Törlés
  4. Ezt én is bevetem a Páromnál legközelebb :)

    VálaszTörlés
  5. Tetszik, nem is gondoltam volna, hogy zabpehelyből ilyen helyes kis rudakat lehet sütni! :) Kipróbálós lesz ez a sós nasid is, bár nálam is hosszú a lista! :)

    VálaszTörlés
  6. Szia! Nagyon örültem, amikor mgtaláltam ezt a sós zabpelyhes rágcsát. Neki is láttam azonnal az elkészítéshez, és hát hogy is mondjam finoman.....nem az elvárásoknak megfelelően sikerült. Konkrétan ki kellett dobnom. A tészta ugyan összeállt, de pihentetés után lehetetlenség volt kinyújtani. Hihetetlen kemény és egyben nyúlós volt...mintha teljes kiőrlésű lisztből csináltam volna. Végül golyókat formáztam belőle és azokat lapogattam le a sütőpapírra nagy nehezen. De gondolom nem csak ez okozta a végeredményt, miszerint konkrétan szétesett a keksz, a teteje nem pirult meg, és az íze meg olyan volt, mint a jól összegyúrt fűrészpor. Imádom a zabpelyhes sütiket. Többször készítettem már, főleg édeseket. Eddig még egyikkel sem volt ilyen problémám. Ha betartottam a receptet, akkor szerinted mi okozhatta, hogy a végeredmény ehetetlen lett? Egyetlen élvezhető pontja a rászórt és megpirult napraforgómag lett. De ez nem a recept érdeme. És a sajt egyáltalán nem érződött ki belőle, pedig goudát használtam. 10 dkg biztosan elég bele? Egyébként kétszer sütöttem valamit az említett újságból, ahonnan a recept való. Ez volt a harmadik alkalom. És mindannyiszor ki kellett dobnom a végeredményt. Köszönöm, ha leírod, hogy ha van tipped mit rontottam el! Üdv, Ildi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ildi! Először is előkerestem a forrásul szolgáló újságot, hogy ellenőrizzem, jól írtam-e le a receptet. De úgy látom, nem felejtettem ki semmit. Fogalmam sincs, mi hibádzott nálad. Sajnálom, hogy nem sikerült...
      Megdaráltad a zabpelyhet? Próbálom felidézni, nekem hogy viselkedett tészta. De nem emlékszem, hogy túl nagy gond lett volna vele, meg a sikertelen recepteket nem is szoktam közzétenni. Most nagy szöget ütöttél a fejembe... A napokban, vagy amint lesz időm, tesztelnem kell, mi lehetett a hiba...
      Köszönöm, hogy leírtad a tapasztalataidat, s hogy finoman fogalmaztál! :-)
      Az újságos receptekről nem vagyok túl jó véleménnyel amúgy, sokszor a recept elolvasása után tudom, hogy ez nem fog működni, vagy hogy nem a képen látható fog kisülni belőle.
      Amint újra sütöttem a sütit, közzéteszem az eredményt! Üdvözlettel: Gerdi

      Törlés
    2. Köszönöm válaszod és a próbálkozásod. Igen, ledaráltam a zabpelyhet késes darálóban. Az is eszembe jutott, hogy ez volt a baj. Lehet, hogy túl finom lett? Nem lett lisztszerű ugyan, de lehet, hogy túldaráltam? Az idáig sütött zabpelyhes sütijeimhez nem daráltam soha, csak a kezemmel elmorzsoltam kicsit a zabpelyhet. Az is fura, hogy az enyém teteje egyáltalán nem pirult meg. Megköszönöm a fáradozásod, de azért nem életbevágó a téma, szóval csak miattam ne süsd meg újra! :) Szép napot!

      Törlés
  7. Szia Gerdi!
    Teszteltem a recepted, bár némi módosítással.
    Felesben használtam teljeskiörlésű lisztet, és durvára aprított zabpelyhet.
    Vajat tettem bele, ezt olvasztva!
    1 kefírt, 1 joghurtot, és magkeverékkel megszórtam.
    1 egész tojást, meg egy sárgáját. Nagyon jó állagú masszát kaptam, könnyen formázhatót.
    Először tepsiben kezdtem sütni, rúdban, aztán váltottam tallér sütőre.
    Az eredmény szuper, és finom rágnivaló!
    Köszönöm hozzá az alapokat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Unknown! Örülök, hogy megsütötted, annak még jobban, hogy megosztottad a tapasztalataidat. Tetszik a teljes kiőrlésű liszt használata, no meg a vajé. Azóta én is igyekszem a margarint leváltani vajra vagy zsírra. További jó sütögetést! Gerdi

      Törlés
  8. Megsütöttem, nagyon jó a recept! Egy és fél kispohár tejfölt találtam a hűtőmben. A többi HV a recept szerint volt. Sötétre,egészen barnára sülve a legropogósabb.

    VálaszTörlés
  9. Már többször sütöttem meg ezt a receptet. Szerintem az a titka, hogy a lehető legvékonyabbra kell kinyújtani. Nekem mindig sikerül, nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  10. Szia Gerdi!
    Megsütöttem házi zsírral. Szezámmaggal és köménymaggal szórtam. Imádják a gyerekek.
    Ez volt a mai reggeli egy nagy tál gyümölccsel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Böbe! Örülök, hogy megsütötted, hát még annak, hogy sikere is volt! Üdvözlet a gyerekeknek! :-) Gerdi

      Törlés
  11. Megsütöttem, nagyon finom lett. Köszönöm. Először én is megijedtem, mert kicsit morzsolódós volt, de tovább sütöttem, jó pirosra és ropogós lett. A tepsiben kell kihűteni.

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...