Omlós lekváros kifli

A kedvenceim. Legalábbis a legutóbbi sütifelhozatalból. De amúgy is nagyon szeretem őket, s ahogy "öregszem", egyre inkább előnyben részesíti az ízlésem az ilyesféle egyszerű, hagyományos sütiket. Főleg, ha házi szilvalekvárral van töltve! S ez azzal volt.

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • csipet só
  • 25 dkg zsír
  • 1 dl (házi) tej
  • 2 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 nagy tojás
  • szilvalekvár tölteni
  • porcukor beforgatni
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
A lisztet, sót tálba tettem, elmorzsoltam a zsírral. Hozzáadtam a tojást, élesztős tejet s összegyúrtam. Nekem összeállt a tészta, de ha szükséges, még lehet bele tenni tejet.
30 perc pihentetés után a tésztát 9 gombócra osztottam. Mindegyiket vékony koronggá nyújtottam, előbb kettőbe, majd még kettőbe vágtam, aztán ezeket is feleztem. Így 8 szeletkét kaptam. A széles végére lekvárt raktam, felsodortam, meghajlítottam. Arra figyeltem, hogy amikor tepsire raktam, a tésztavég a kifli alá kerüljön, ne nyíljon majd ki.
180 fokon addig sütöttem, míg pirulni kezdett.
Még azon forrón porcukorba forgattam.
Finoman omlós, mégis puha kiflik lettek. 
Ha kevesebb gombócra osztjuk a tésztát, nagyobb kiflik lesznek belőle, de én jobban szeretem az aprócskákat. 

11 megjegyzés:

  1. Ó, ezeket a kiflicskéket én is nagyon szeretem, bármennyit képes vagyok megenni. :D Nagyon kis guszták lettek! :)

    VálaszTörlés
  2. Fenséges! Van is itthon szilvalekvárom, amolyan igazi, üstben főtt... ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Zsuzsa! Én lassan azt kell mondjam, hogy volt igazi, üstben főtt szilvalekvárom... Pótolni kéne a készletet:-)

      Törlés
  3. Kedves Gerdi!
    Ezt választottam az első édes sütimnek Tőled! El sem tudom mondani mennyire finom!!!Nagyon vissza kell fognom magam, hogy most sütés után ne egyem degeszre magam ebből!:)
    Köszönöm a receptet!Ez biztos rendszeres sütink lesz!
    Zsuzsi

    UI: Most találtam a pipi muffinodat, úgyhogy este az lesz a vacsi!;)

    VálaszTörlés
  4. Ennyi pozitív komment után mit lehet tenni ? Meg fogom sütni !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Ennek igazán örülök! Sok sikert hozzá! Én is kedvet kaptam hozzá most hirtelen. Vasárnapra jó lesz, a Börzsönyben túrázás közben! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...