Orosz medovik

Jó ideje piszkálja a fantáziámat ez a süti. Először egy újságban láttam, aztán interneten is többször belefutottam. Tologattam ide-oda a receptet, aztán csak elkészült. Nem kellett csalódnunk benne. Egy kicsit annyiban, hogy a kiválasztott recept fotóján szép vastagon volt a tejfölréteg. Nekem, ha akartam volna sem sikerült volna olyanra, mert a cukorral elkevert tejföl csak vékony rétegben volt hajlandó megmaradni a lapon, mindenképpen le akart folyni. De nem fogott ki rajtam, a megmaradt tejfölt a tetejére kentem.

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 50 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • 12 dkg margarin
  • 3 evőkanál méz
  • 3 tojás
  • 1 mokkáskanál fahéj (eredetileg nincs benne)
A töltelékhez:
  • 1 vödör tejföl (800 g)
  • 20 dkg cukor
Így készült:
A tésztához valókat összegyúrtam. Kicsit ragacsos tészta lett, de lisztezett lapítón hagyta magát kezelni.
4 részre osztottam, mindegyiket tepsi méretűre nyújtottam, tepsi hátán sorra kisültek.
A tejfölt a cukorral elkevertem, s megtöltöttem vele a lapokat. A tetejére is került egy réteg édes tejföl.
Másnapra jól átpuhult a süti, s szépen lehetett szeletelni.
(Recept innen, kisebb változtatásokkal) . Eredetileg kétszer ennyi tejföl kéne bele, de lehetetlenség lett volna belekenni, mert folyt le. Lehet, tejfölfüggő? De így is finom volt. Egyszerűnek is mondanám, ha nem kéne lapokat nyújtani. Biztos, van , akinek nem okoz gondot, de nekem még mindig. Azért megoldom, tepsi hátán igazgatom, toldom-foldom, s süti lesz belőle a végén. :-)

8 megjegyzés:

  1. Hello Gerdi.Ezt a sütit én már csináltam torta formájában. A tejföl a sűrűb fajta kel hogy legyen a másik titok pedig a tejfeles vödörböl kanálal az alyáig kiszedni belőle és hagyni egy éjszakát ide kifojik a savó amit ki kel önteni. Igy kevesebb nedveség lesz bene és sűrűb krémünk lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Daniela! Köszönöm szépen a csepegtetős ötletet! Be fogom vetni, mert annyira ízlett ez a süti, hogy biztosan fogom még sütni! Akár torta formájában is! :-)

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki, jó hogy a tetejére is tettél a tejfölből. Én elképzelni sem tudom, hogy hogy tud olyan sűrű lenni a töltelék, hogy szépen megmaradjon a lapok között. De minden esetre ügyesen megoldottad :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! A bolti tejfölök a vödörben -mert szinte mindig ilyet veszek- jó sűrűnek tűnnek, de amint kiveszek belőle egy kanállal, a helyén hamarosan világos folyadék gyűlik. Tehát csak látszat... Daniela viszont jó ötletet adott.

      Törlés
  3. Esetleg a piacon vett házitejföl elég sűrű lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Lia, köszönöm az ötletet! A házi tejföllel valószínűleg jobban működne, de nem sok esélyem van piacon vásárolni. Hacsak más módon hozzá nem jutok...

      Törlés
  4. Én is sürítem egy éjszaka alatt a tejfölt krémhez, mivel nagyon finom, könnyed, kellemes ízű lesz, megéri időt áldozni rá. Sűrűbb gézt teszek a fémszűrőbe és beleöntöm a tejfölt. Még jobb felfüggeszteni egy fakanál nyelére. Az alatta levő edénybe belecsöpög reggelig a savó. Nagyon sűrű tejfölt kapunk ébredéskor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, köszönöm szépen az ötletet! Valamikor régen csináltam már ilyet, akkor mascarpone helyett használtam fel a lecsöpögtetett tejfölt. De a mézes lapok között is jól fog szerepelni, abban biztos vagyok!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...