Almás-mákos kevert süti

Már ez az állandó zsonglőrködés az idővel fáraszt ki. Hetek óta várat magára egy meggyes-mákos süti, de sehogy sem akar összejönni rá egy szabad félóra. Múlt szombaton színházba vittem a gyerekeket -soha többé hétvégén-, vasárnap meg vendégek jöttek. Aznap délelőtt sütöttem-főztem. Csakis, ami hamar megy. A mákból végül csak egy kevert süti lett, egy másik, szintén egy edényben kikavarható süti társaságában.
Ma is munkanap volt, de a ma délután nagy részét pihenésre szántam. S pihenés közben blogot írok... Holnap meg, a vénasszonyok nyarát még kiélvezvén, nagyot járunk a Börzsönyben.
Hát akkor íme, a rohanós hétköznapok kapkodós hétvégéjére ajánlott süti:

Hozzávalók:

  • 3 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 20 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 dl olaj
  • 2 dl tejföl
  • 25 dkg darált mák
  • 4 közepes alma
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 mokkáskanál fahéj
Így készült:
Az almákat megmostam, héjastul lereszeltem.
A tojásokat a cukorral elkevertem. Hozzáadtam a tejfölt, olajat, lisztet, sütőport, mákot és csomómentesre kevertem. Ezt követően kevertem hozzá a reszelt almát, vaníliás cukrot, fahéjat. Mikor alaposan összevegyítettem, kikent tepsibe simítottam.
180 fokos sütőben addig sütöttem, míg a teteje szép világosra pirult. A biztonság kedvéért tűpróbát is lehet végezni.

Jó ízű, kicsit tömör, mégis puha süti lett belőle. 
(Az ötlet innen, bár a hozzávalók mennyiségének emelésén túl más változtatásokat is eszközöltem a sütin. Azért az eredeti recept megnevezésében a két perc "enyhe " túlzás. Onnan kezdve, hogy minden a tálban van, két perc alatt össze lehet az egészet keverni, de előtte azért van még némi tennivaló. Bár ha sütiről van szó, egyike a leggyorsabban elkészülőknek, mi tagadás.)
Az ősz nem a kedvenc évszakom, de az idei még megszeretteti velem! Ha nem másért, ezért:








5 megjegyzés:

  1. Jól néz ki, így ránézésre nem tűnik tömörnek. Az almával, fahéjjal biztos finom is volt. Az alma-mák jó párosítás.
    Én szeretem az őszt, persze csak az olyan napokat, mint a mai :-) Amikor kellemesen meleg van még, süt a nap, és a fáknak, bokroknak, meg mindenféle bogyóknak, terméseknek szép tarka színe van már :-)
    A Börzsönyt is szeretjük, pár helyen voltunk is már, bár nekünk ez kicsit messze van, így inkább csak a Pilisben és környékén kirándulunk.
    Tudsz a Börzsönyben valami olyan szép helyet, hegyet, jó kilátással, amiért érdemes lenne ilyen sokat autóznunk? Majd írd meg, ha van időd :-) Köszi, jó kirándulást mára :-)

    VálaszTörlés
  2. A sok írás közben elfelejtettem megírni, hogy nagyon szépek az őszi felvételeid!!! :-)

    VálaszTörlés
  3. Megsütöttem nagy sikerrel, köszönöm! 🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök, hogy megsütötted! Hát még annak, hogy sikeres is volt! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...