Öntött túrós pite

Megint gombhoz kerestem a kabátot. Volt túróm, s szerettem volna sütni valamit. Nekifogtam receptet keresgélni. Az öntött túrós mellett állapodtam meg, itt találtam. Mondjuk nem is tudom, minek keresgélek, mert igencsak átírtam.  Egész tojásokat használtam, s kanalazgatás helyett bögrés-dekás mércéket alkalmaztam. Így már elég megbízhatóan tudom az arányokat, de kanállal nem szeretek méricskélni: púpos legyen, laposan mérjem? Folyadék esetében nem kérdés, de hát egy kanál liszt igencsak változó mennyiségű lehet. Mondjuk a recept lelőhelyén fel vannak tüntetve a hozzávalók grammban is, ez nagy segítség.
Az én változatom is nagyon finom lett, sőt, ez az egyik legfinomabb túrós süti- szerintem.
Ilyen lett:



Hozzávalók:
A tésztához:

  • 4 egész tojás
  • 20 dkg cukor
  • 1,5 dl olaj
  • 1,5 dl tej
  • 30 dkg liszt
  • csipet só
  • 1 csomag sütőpor
A töltelékhez:
  • 2 tojás
  • 1 kg túró
  • 20 dkg cukor
  • 1 evőkanál gríz
  • 1 csomag vaníliás pudigpor
  • fél citrom leve
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
Így készült:
A tésztához a tojásokat elkevertem a cukorral. Hozzáadtam a csipet sót, olajat, sütőport, lisztet, és apránként a tejet, közben kavargattam, hogy sima tésztát kapjak.
Elkészítettem a tölteléket is: az összes belevalót összekavartam. Előtte a túrót azért villával összetörtem-nyomkodtam.
Fele tésztát kikent tepsibe borítottam s 180 fokon elősütöttem. Azaz addig ült a sütőben, míg teteje már nem volt lágy. Ekkor kivettem, ráborítottam a túrót, elegyengettem. Rákanalaztam a tészta másik felét mindenfele a tetejére s kanállal próbáltam elkenegetni, hogy lehetőleg befedje a tetejét.
Visszatettem a sütőbe és készre sütöttem.

Tényleg nagyon finom, a tésztája jó puha, szinte puhább, mint a túrótöltelék. Jól esett harapdálni, egyik szeletet a másik után. Ez is olyan süti, amelyiknél nem álltam le a kóstolásnál! 😊

3 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...