Diós tetejű

 Korábban sütöttem vágott diós tetejű aprósütit, s Férjemnek nagyon ízlett, ezért a karácsonyra tervezett linzer helyett hasonló készült. Ezúttal is nagy sikere volt, a tetején megpirult diódarabok biztosítják a varázsát. A húsvéti asztalon sem vallana szégyent! 😉


Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • csipet só
  • 20 dkg porcukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 25 dkg vaj
  • 2 tojás
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 tojás lekenni
  • maréknyi durvára aprított dió
  • lekvár összerakni
Így készült:
A diót késsel feldaraboltam.
A lisztet, porcukrot, csipet sót, vaníliás cukrot, sütőport elvegyítettem, majd elmorzsoltam a vajjal. Hozzáadtam a tojásokat és összegyúrtam.
Enyhén lisztezett deszkán kinyújtottam, korongokat vágtam ki belőle, tepsibe pakoltam. Felvert tojással lekentem, diódarabokat szórtam rájuk, kissé bele is nyomkodtam. Dió csak úgy a korongok felére került.
180 fokos sütőben egész világosra sütöttem- csak addig, míg enyhén pirulni kezd a széle. Hamar sül, figyelni kell rá.
Mikor kihűlt, egy diós korongot lekvárral összeraktam egy üressel. Málnalekvárt használtam.




2 megjegyzés:

  1. Finom lehetett, és mindegy hogy karácsony vagy húsvét van, az ünnepi asztalon megállja a helyét 😊😊.

    VálaszTörlés
  2. Az illatos diótól minden csak finomabb, ez így igaz. <3

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...