Bögrés lekváros süti

Anyósomtól van egy kevert lekváros receptem, még régről. De akkoriban kicsit gyanakodva tekintettem rá, furcsa, hogy a lekvárt nem a sütire-sütibe kell kenni, hanem bele kell kavarni a masszába. Most már bátrabb vagyok a konyhában, meg leginkább kíváncsi, így olyan dolgokat is kipróbálok, amiket régebb nem mertem.
Érdemes volt megsütni, finom, kellemes állagú süti lett belőle:

Hozzávalók:
2,5 dl-es bögrével mérve:

  • 1 bögre cukor
  • 2 tojás
  • 0,5 bögre olaj
  • 1 üveg szilvalekvár (4 dl)
  • 1 bögre tej
  • 2,5 bögre liszt
  • 1 evőkanál kakaó
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
Így készült:
A cukrot a tojásokkal elkevertem, majd belekerült az olaj is. A lisztet, szódabikarbónát a tejjel váltakozva kevertem bele, végül a kakaót, lekvárt. Alaposan összekevertem.
Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem a masszát.
180 fokon tűpróbáig sütöttem.
Ilyen egyszerű.
Diódarabok is kerülhetnek bele, az sem rontaná el. Sőt, ha még csokival is bevonjuk, ünnepi asztalra is kerülhet.

3 megjegyzés:

  1. Ezt ismerem én is, nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Én is ismerem, régebben készítettem is néha... Én ketté szoktam vágni és megtöltöm kis lekvárral még pluszban és csokit olvasztok a tetejére. Isteni!
    Látom, nyáron nagyon aktív voltál - én akkor kevésbé - mondjuk most sem vagyok valami hiperaktív blogolás terén sajnos. De gondolom, amióta elkezdődött az újabb tanév, azóta nincs időd...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, nagyon jó ötlet a lekvár meg a csoki a tetejére, köszönöm a tippet! :-)
      Fején találtad a szöget, mióta megkezdődött az iskola, bizony rá sem néztem a blogra. Meg még előtte sem, augusztusban előbb nyaralás, majd tanévkezdés. Nagy izgalommal vártam az új tanévet, ugyanis kis elsősöket kaptam, akik minden időmet s gondolatomat lekötik. De most már megpróbálok néha ki is kapcsolódni. :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...