Mángoldtöltike

 Próbálom kitalálni, hogyan készíthetem el termetes leveleit, ha már megterem a kertben a mángold. Főzelékként nem volt nagy sikere, mint ahogy a spenótnak sem. Van még pár ötletem, mire lenne jó, de mivel így bevált, már többször készítettem- lényegében káposzta helyett használom a leveleket. Akkorákra nőttek idén, hogy egy levelet négy fele is szétvágok. 

Hozzávalók:

  • mángoldlevél
  • 60 dkg darált hús
  • 15 dkg bulgur
  • 1 fej hagyma
  • bors
  • pirospaprika
  • 1-1 szál kapor és csombor
  • 2-3 dl paradicsomlé
  • 10-15 dkg füstölt szalonna/sonka
  • tejföl a tálaláshoz
Így készült:
A leveleket megmostam, mérettől függően feldaraboltam. 
Az edény aljára tettem a szalonnát/sonkát és a levélszárakat, valamint a megmosott kaprot és csombort.
A töltelékhez összekevertem a hozzávalókat, azaz a húst, bulgurt, apróra vágott hagymát, sót, borsot, paprikát. Kevés paradicsomlét is öntöttem hozzá, hogy ne legyen száraz. Megtöltöttem a leveleket, felsodortam, próbáltam csinos töltelékeket alakítani. Egymás mellé pakoltam az edénybe, egész addig, míg a töltelék elfogyott. A maradék levelet a tetejére aprítottam. Ráöntöttem a paradicsomlét és annyi vizet, amennyi ellepi. 
Főni tettem, Közben megkóstoltam a levét, ha nem lenne elég sós, még lehet pótolni.
Készre főztem- addig, míg a töltelék belsejében a bulgur megpuhult. Ezt úgy ellenőriztem, hogy kettévágtam egy tölteléket.

Nem egy töltött káposzta, de megközelíti. A mángoldlevél puhább, könnyen szétfő, ezért nem árt akkorára szabni, hogy vagy kétszer átérje a tölteléket. 
A mángold nem széles körben ismert növény, de érdemes termeszteni- spenótként használható, de nagyra növő levelei miatt jóval kiadósabb. Íze, főleg a száráé, enyhén céklára emlékeztet. Végülis közeli rokonok...




2 megjegyzés:

  1. Még nem ettem ezt a fajta zöldségből készült bármit is, de nagyon gusztának néz ki és biztos finom is !

    VálaszTörlés
  2. De szép nagy levei lettek a mángoldodnak! Én csak egyszer ettem, úgy kaptam egyszer pár levelet, amiből főzeléket főztem, mint a spenótból. Nekünk nagyon ízlett, az íze is a spenótra hasonlított.
    Guszták lettek a töltikéid, és biztos nagyon finom is volt, ahogy nézem!

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...