Cukros kifli

Újra itthon. Kettős érzés, egyrészt még szívesen maradtam volna Székelyföldön, másrészt újra megállapítottam, hogy mindenütt jó, de legjobb itthon. Tíz élménydús napot töltöttünk Székelykeresztúron és tágabb-szűkebb környékén- azért oda mentünk, mert Leányzónk ott önkénteskedik a nyáron, így vele is eltölthettünk egy kis időt. Abból a szempontból nem volt a legszerencsésebb választás, hogy szinte minden felkapott turistalátványosság távol van innen, de találtunk a közelben, sőt helyben is néznivalót. Amellett, hogy gondozott, virágos- és zöldséges kertekkel övezett porták sorakoznak a kisvárosban, itt található a Gyárfás-kúria, udvarán Petőfi körtefájával, ahol a költő utolsó estéjét töltötte. Legendai sírjára véletlenül találtunk rá, más úti cél keresgélése közben. Legjobban a Fogaras ejtett ámulatba, a közeli Szejkefürdőn kialakított Mini Erdély Park követi, nyomában az Öcsém-tetővel és minden mással. 
Rengeteget fotóztam, majd mutatok néhányat, de előbb egy korábban készült süti receptje következzen:




Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 12 dkg margarin
  • 10 dkg zsír
  • csipet só
  • 2 evőkanál cukor
  • 3 tojás sárgája
  • 2 dl tej + 1 teáskanál cukor
  • 1,5 dkg élesztő
  • lekvár tölteni (most birsalma)
  • 1 tojás lekenni, kristálycukor beszórni)
Így készült:
A tejet megmelegítettem, kellemes kézmelegre, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. 
A lisztet, sót, cukrot elvegyítettem, elmorzsoltam benne a margarint és zsírt, majd a tojássárgák és élesztős tej hozzáadásával összegyúrtam. Könnyen gyúrható, de nem túl lágy tésztát kell kapnunk. 
A tésztát pihenni hagytam egy órányit, majd lisztezett deszkára borítottam, 3 részre osztottam. Mindegyiket kerekre nyújtottam, felcikkeztem, levárral töltöttem, felsodortam. 
Tepsibe pakolgattam, egy felvert tojással lekentem, cukorral szórtam be.
180 fokon hagytam pirosra sülni őket.

Finom, puha kiflik lettek. S vagy századik lekváros kifli a blogon. Nem néztem utána, de biztos jó sok van, mert sokszor sütök, csak úgy, elképzelés szerint, s mert szeretjük őket, kiadósak és minden alkalomra megfelelnek. Vendégeknek is, kirándulni is, munkába vinni harapnivalónak. 

S íme, néhány fotó a nyaralásról- azoknak, akik már látták, és azoknak, akik még nem, hogy kedvet kapjanak e szépséges kis mostoha sorsú országrész megtekintéséhez:
Petőfi körtefája Székelykeresztúron

Öcsém-tető, 1707 m



Egyeskő a menedékházzal, 1470 m

Énlaka

Korond, Csigadomb

Szejkefürdő

Orbán Balázs sírja

Mini Erdély Park

Egy makett a sok közül: Bonchida

Fogaras


2494 méteren, Capra csúcs

Fehéregyháza, Petőfi-múzeum

Segesvár

Segesvár, óratorony

7 megjegyzés:

  1. Csodás helyen pihentetek. Nagyon guszta finom kifliket készítettél.

    VálaszTörlés
  2. Jó volt végignézni a csodás képeidet, nagyon jó, tartalmas utazás volt! Biztos nektek még nagyobb öröm volt, hazai tájakon, és még a lányotokkal is tudtatok találkozni.
    Gondoltam, hogy mostanában lehettek otthon. Örömmel néztem az ismerős, és ismeretlen tájakat. Egyedül az Öcsémen nem volt, de az Egyes-kőnél igen. A Fogarasi havasokban is jártunk, igaz jó régen, talán pont eddig a tengerszemig mentünk fel, de arra a magas csúcsra már nem. Gyönyörű kilátás lehetett! Petőfi fáját sem láttuk, pedig jártunk Székelykeresztúron is. Úgyhogy minden csodás volt, a Csigadombot és a Mini Erdélyt mi is csak idén fedeztük fel. Van még mit nézni arrafelé...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, ott lenni is jó volt! :-) Arra mi is mindig rájövünk, hogy annyi minden felfedezni való van még. Minden kanyar, minden település, minden domb, hegy rejt valamit. Öröm látni, hogy sok fejlesztés zajlik és ápolják a hagymományokat, közben szomorú, hogy mennyi mindent hagynak sorsára. Még a Hargitán is voltunk, aznap sikerült telefon nélkül elmennem, s még nem küldtem át magamnak fotókat.

      Törlés
  3. Kimaradt az előbb: a kifli is fincsi lehetett, és a virágcsokrod is nagyon szép, hangulatos....

    VálaszTörlés
  4. Csodás élmények és egy pihe-puha kifli. Köszönjük mindkettőt!

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...