Citromkrémes szelet

Az tény, hogy amikor van kinek sütni-főzni, azaz jönnek haza a gyerekek, jóval több időt töltök a konyhában. Többfélét sütök, hogy mindenki kedvére tegyek. Leányzóm lovagjának a lemon tart a kedvence, amit én még soha nem sütöttem, de ők többször is. Ez ugyan messze van attól a citromos lepénytől, de a krémjében jelen van e savanyú gyümölcs leve. Előbb egy citrom levét csavartam bele, de vettem a bátorságot még egyet belecsempészni- s nem következett be, amitől tartottam, azaz hogy összekapja a krémet, egész jól viselkedett.


 Hozzávalók:
A tésztához:
  • 40 dkg liszt
  • 12,5 dkg margarin
  • 5 dkg zsír
  • 10 dkg cukor
  • csipet só
  • 2 kicsi tojás
  • 1 dl tej
  • 1 csomag szalalkáli
  • 1 citrom lereszelt héja
A krémhez:
  • 6 dl tej
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 2 evőkanál cukor
  • 20 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
  • 2 citrom kicsavart leve
Így készült:
A tésztához a lisztet, cukrot, sót elvegyítettem, elmorzsoltam a margarinnal és zsírral. A tejben elkevertem a szalalkálit, s a tojással együtt a lisztes keverékhez adtam. Összegyúrtam. Ha túl lágy, ragacsos lenne, kevés liszttel átgyúrva jó lesz. Ne legyen kemény sem, mert akkor nehéz kinyújtani.
Két egyenlő részre osztottam, lisztezett deszkán mindkettőt tepsi méretűre nyújtottam. Tepsi hátán (28×34 cm-es) világosra sütöttem- épp, míg csak kezd pirulni.
A krémhez előbb a tejből, pudingporból, 2 evőkanál cukorral és egy citrom lereszelt héjával sűrű pudingot főztem, állandóan kavargatva. Hagytam kihűlni, közben sűrűn megkavargattam.
A vajat 15 dkg cukorral elkevertem, közben kanalanként hozzáadtam a közben kihűlt pudingot. A citromlét több adagban kevertem bele.
A kész krémmel megtöltöttem a lapokat.
Szeletelés előtt nem árt neki néhány óra pihentetés, mint ahogy az sem, ha hűvös helyen tartjuk.


Krémes süti párti vagyok, így nekem kimondottan ízlett. Kellemesen citromos volt, ez megint csak kedvemre való, amint a puhasága is. Feltételezem, hogy nem csak nekem ízlett. 😉



3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ! Ez a sütemény nekem is kedvemre lenne nagyon szeretem .Jó régen sütöttem ezt a fajtát. Mikor jönnek a gyerekek általában azt sütöm ami a kedvenc a többi fajta sütemény marad, magamért biztos hogy nem sütök egy tepsivel. Amit hétköznap esetleg sütök azok pedig olyanok amit tudom hogy a fagyasztást kibírják .😊

    VálaszTörlés
  2. Ez a sütid is nagyon finom lehet, a citromos krémek nálunk is kedvencek. Ez nálunk is ismerős, hogy a lányunk kedvencét sütöm, akár ők jönnek, akár mi megyünk 😊.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki! Én már bátran használom puding krémalaphoz a citromlevet, először zavaros, de a sűrítés után szépen összesimul.

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...