Sárga tetejű diós süti

 Sok évvel ezelőtt sütöttem ezt a sütit. Persze nem került sor a közzétételére rögvest, később meg nem találtam meg hozzá a receptet. Meg mertem volna esküdni rá, hogy egy kis méretű receptes újságból sütöttem, amit félre is tettem. Egyik nyári szünetben nem átallottam átlapozni a nem kevés újságot, de nem leltem a keresett receptet. Mint évekkel később, konkrétan az idei nyáron kiderült, igencsak melléfogtam: kávézás közben lapozgattam az egyik régi, innen-onnan lemásolt recepteket tartalmazó füzetemet, s ebben lapult az évekkel korábban keresett leírás, ceruzával jegyzetelve mellette. Még azon a héten újra is sütöttem a sütit, mely emlékeim szerint nagyon finom volt- jól emlékeztem. Kénytelen voltam, mert a recept előkerültével a hozzá tartozó fotót nem találtam! 😀


Hozzávalók:
A lapokhoz:
  • 50 dkg liszt
  • 20 dkg zsír
  • 10 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 tojás
  • 2-3 evőkanál joghurt/tejföl
A töltelékhez:
  • 1 üveg lekvár (sárgabarack)
  • 20 dkg darált dió
  • 20 dkg cukor
  •  1 citrom lereszelt héja
A tetejére:
  • 3 tojássárga
  • 10 dkg porcukor
Így készült:
A tésztához a lisztet, sütőport, cukrot elmorzsoltam a zsírral. Hozzáadtam a tojást, meg annyi joghurtot, hogy könnyen formázható tésztát kapjak. 
A töltelékhez elvegyítettem a cukrot a dióval és citromhéjjal.
A tésztát 3 részre osztottam, mindhármat tepsi méretűre nyújtottam. Az elsőt kikent tepsibe igazgattam (28×32 cm-es tepsi), vastagon lekentem lekvárral, rászórtam fele diós keveréket. Rátettem a második lapot, erre megint lekvár és a diós töltelék másik fele került. Befedtem a harmadik lappal.
180 fokos sütőbe tettem, addig sült, míg a teteje megpirult.
Közben a tojássárgákat a porcukorral alaposan elkevertem, s a még forró süti tetejére kentem.
Kihűlés után szeleteltem, de nem tilos langyosan sem.


Nagyon hasonlít a rózsa szeletre, csak itt nem kakaós a középső lap. 
Lehet, néhány év múlva rábukkanok a régi fotóra is, akkor majd mellékelem azt is.😀

3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehet, akár zserbó helyettesítője is lehetne!

    VálaszTörlés
  2. De érdekes, én ezt a sárga tetejű sütit töltelék nélkül ismerem, egyik gyerekkori kedvencem. :-)

    VálaszTörlés
  3. Finom süti lehet, jó hogy elkészítetted újra!
    Csatlakozom Évához, nekem is a zserbó jutott róla az eszembe 😊.

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...