Csokis-narancsos sütőtökkocka

 ...avagy sárga süti, mert ezen a néven keresgéltük a sütis dobozból két másik társa mellől.

Úgy gondolom, így a naptári ősz és tél határán épp alkalomhoz illő süti: a sütőtök még az ősz terméke, számomra a narancs meg határozottan a tél,  a karácsonyi időszak íze-illata. Valószínűleg azért, mert régen csak ilyentájt jutottunk hozzá.

Az elmúlt hétvégén egy villámlátogatást tettünk otthon, disznótorra voltunk hivatalosak, amiben már sok éve nem volt részünk, gyerekeinknek meg soha. Így ők is megtapasztalhatták, láthatták, milyen folyamatok által kerül hús az asztalunkra. Nem mondták, hogy többé nem esznek húst. 😀 Erre az alkalomra sütöttem gyorsan indulás előtti nap délutánján csak ilyen kevert-kavart sütiket, ez volt egyikük, szerintem a legfinomabb közülük. 


Hozzávalók:

  • 4 nagyobb tojás
  • 20 dkg cukor
  • fél sütőtök (48 dkg volt az áttört püré)
  • 2 dl olaj
  • 1 narancs lereszelt héja és kicsavart leve
  • 35 dkg liszt
  • nagy csipet só
  • 1 csomag sütőpor
  • 10 dkg tejcsokoládé
Így készült:
A sütőtököt előző nap megsütöttem sütőben. Az el nem fogyott mennyiséget lekapartam a héjáról és villával összetörtem.
A csokit feldaraboltam.
A tojásokat a cukorral alaposan elkevertem, majd hozzáadtam a sütőtököt, olajat, narancshéjat és kicsavart levet, lisztet, sót, sütőport, simára kavartam.
Végül a csokidarabokat kevertem hozzá.
Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam (26×32 cm-es), 180 fokos sütőbe tettem.
Addig sült, míg a teteje enyhén pirulni kezdett, illetve kiállta a tűpróbát.

Arra számítottam, hogy egy tömör, nehéz süti lesz belőle, de ellenkezőleg: puha, kellemesen harapható, kimondottan finom nassolnivaló lett. A narancs íze dominált, a csoki meg határozottan jót tett neki. 
Csak ezért érdemes venni sütőtököt. Férjem nincs odáig érte, rám marad az elfogyasztása- előfordult, hogy az egészet megettem két nap alatt, most lemondtam egy részéről a süti javára. Szerencsére.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett ez a süteményed! Egy jó disznótoron én is szívesen részt vennék, na nem a sok munka csak a finom hurka miatt ☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! Valóban finom volt. Mi is leginkább nézőként és kóstolóként voltunk jelen, a munkát csinálták a szakértők.

      Törlés
  2. Nagyon jó ez a süti! A narancs szuper ötlet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! A narancs ki is előzte a sütőtök izét.

      Törlés
  3. De szép színe van, nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
  4. Óh igen-igen, nálad is szuper lett a maradék-felhasználás! :-D

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...