Lekváros-diós labdák

Ha nincsenek itthon a gyerekek, előfordul, hogy nem is sütök sütit a hétvégére. Vagy csak valami gyorsat csapok össze, esetleg kekszszalámit tepsibe nyomkodva. Nem így volt ez az elmúlt hétvégén- sós sütire fájt a fogam, s ha már amúgy is belevetetettem magam a konyházásba, dagasztottam egy édes tésztát is- ezzel kezdem. Végülis is sima lekváros bukta gömbbé formázva, diódarabokkal a tetején, de olyan finom lett, hogy megérdemli, hogy rá szánjam a pihenőidőmet. 



Hozzávalók:

  • 1 kg liszt
  • 1 teáskanál só
  • 5 evőkanál cukor
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 12 dkg margarin
  • 1,2 dl olaj
  • 4 dl tej
  • 1 teáskanál cukor
  • 4 dkg élesztő
  • 2 tojás
  • 1-2 evőkanál tejföl
Továbbá: 
  • lekvár (most 2 kis üveggel, 1 szilva, 1 birsalma)
  • 1 tojásfehérje lekenni
  • maréknyi durvára darabolt dió
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne egy teáskanál cukrot és belemorzsoltam az élesztőt.
A lisztet, sót, 5 evőkanál cukrot , vaníliás cukrot elvegyítettem, majd elmorzsoltam a margarinnal és olajjal. 
Beleütöttem a tojásokat, belekerült az időközben felfutott élesztős tej, és összegyúrtam. Keménynek találtam, ezért 2 evőkanál tejföllel lazítottam. Megdagasztottam, majd kicsi liszttel megszórva, letakarva hagytam megkelni. 
Lisztezett deszkára borítottam, úgy fél centi vastagra nyújtottam, négyzetekre vágtam, 1-1 teáskanál lekvárt pakoltam a közepére. Négy sarkát összefogtam-nyomkodtam a tésztának, gömbbé alakítottam és tepsibe pakoltam.
Egy tojásfehérjét (a sós süti maradéka volt) enyhén felvertem, lekentem bele a bukták tetejét, darabolt diót szórtam rá, kissé rá is nyomkodtam.
180 fokos sütőbe téve hagytam szép pirosra sülni.


Kettőnknek sok lett volna a két nagy tepsinyi sütemény, de volt rá vendég, meg vittem anyósoméknak is, a maradékot meg elvittük munkába. Ott meg mindig jól jön egy kis energiát adó harapnivaló.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta , finom lehetett labda változatban is !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen- csak a látvány más, de mindenképp finom! :-)

      Törlés
  2. Pont ma járt buktasütésen az eszem, ezek a golyók meg csak ráerősítettek! :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azóta talán meg is sütötted a buktát- többször is! :D

      Törlés
  3. Nagyon jól néznek ki, finomak lehettek a házi lekvárokkal!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Finomak voltak, főleg a szilvalekváros...

      Törlés
  4. Az Ön bejegyzése a ragyogás sugárzó példája! Éleslátó, jól artikulált és valóban értékes. Köszönjük, hogy megosztottaa te perspektívád.

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...