Túrós apró pogácsa

 Korábban megírt receptekből élek- néhány kattintásra még maradt energiám.

Ha már belelendültem, abba sem hagyom az elmulasztott receptek lejegyzését. Ugyanakkor készült, mint a répakocka, sőt, édes túrós is sült aznap, majd az is következik. Csak egy sima hétvége volt, de ilyenkor mindig többet sütök, legyen mivel útjukra indítani a gyerekeket. Előfordult, hogy egyikük sem jött haza hétvégén, s voltam olyan elvetemült, hogy semmit sem sütöttem. Egyébként meg túlzásba is szoktam vinni. 

A pogácsa számomra megunhatatlan. Nincs visszatérő recep, mindig az aktuális kedvem-lehetőségem- kéznél lévő alapanyag szerint készül. Akárcsak az is. 


Hozzávalók:
  • 1 kg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 25 dkg zsír
  • 25 dkg túró
  • 2,5 teáskanál só
  • 2 tojás
  • 2 dl tej
  • 1 teáskanál cukor
  • 3 dkg élesztő
  • + 1 tojás lekenni, reszelt sajt, magvak
Így készül:
A tejet megmelegítettem, elkeverem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt.
A lisztet elvegyítettem a sóval, elmorzsoltam benne a margarint és zsírt, majd a túrót is. Hozzáadtam a tojásokat és élesztős tejet, összegyúrtam. Ha nem állna össze, vagy kemény a tészta, még kerülhet bele tej. 
A megdagasztott tésztát letakarva hagytam egy órát pihenni.
Kinyújtottam, apró pogácsaszaggatóval kivágtam, tepsibe pakoltam. Felvert tojással lekentem, reszelt sajttal szóram be nagyobbik részét, a többit szezámmaggal.
180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem.

Nem pihe-puha, inkább roppanós pogácsák lettek. 





3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták, finomak lehettek! A pogácsák receptjét én is szoktam variálni, hol ebből, hol abból kerül bele több-kevesebb, és máris van egy új íz 😀.

    VálaszTörlés
  2. Túrópogi mindig jöhet, bárhova elkísérhet. :-)

    VálaszTörlés
  3. Boldog, békés karácsonyt kívánok neked és családodnak, sok szeretettel!

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...