Darált húsos csónak

A gyerekek minden nap korán, 6-kor kelnek. Én ugyan még ráérnék felkelni, később megyek dolgozni, de nekem kell útra indítani őket. Bár felébrednek nélkülem, kell idő a frizurához, miegymáshoz, de reggelit készítek nekik meg tízórait pakolok. Ami legtöbbször szendvics, s ha napról napra más, akkor is már unalmas lett. Volt, mikor Hédi azt mondta, csak egy szendvicset tegyek, inkább vesz a büfében még valamit. Akkor inkább este nekirugaszkodtam és sütöttem tízóraira valót.
Hozzávalók:
A tésztához:

  • 1 kg liszt
  • 2 teáskanál só
  • 1 dl olaj
  • 4 dkg élesztő
  • 4 dl tej + szükség szerint
  • 1 teáskanál cukor
  • 2 tojás
  • morzsolt oregánó
A töltelékhez:
  • 2 fej hagyma
  • kevés olaj
  • 60 dkg darált hús
  • só, bors, paprika
  • 1 evőkanál házi ételízesítő
  • 1 kis doboz sűrített paradicsom
  • 2 evőkanál ketchup
  • oregánó, bazsalikom
  • sajt
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni.
A lisztet, sót tálba tettem, elmorzsoltam az olajjal.
Hozzáadtam a tojásokat, élesztős tejet, oregánót, s összegyúrtam. Közben még fél dl tejet öntöttem hozzá, hogy megfelelő keménységű legyen a tészta. Megdagasztottam, hagytam kelni.
Közben a felaprított hagymát pici olajon üvegesre pároltam. Hozzáadtam a darált húst, fűszereket, s morzsásra sütöttem. Belekerült a sűrített paradicsom és ketchup is. Összefőztem, hagytam hűlni.
A megkelt tésztát 16 gombócra osztottam. Mindegyiket hosszúkásra nyújtottam, két szélét egymással szembe felsodortam, a végeit összenyomtam. 1-1 púpozott evőkanál darált húst simítottam bele, reszelt sajtot szórtam a tetejére.
180 fokos sütőben pirulásig sütöttem.
Nem egy gyorsan elkészülő tízórainak való, de annál finomabb. Süthetnék sűrűbben ezt-azt, szívesebben megeszik az iskolában, mint az ezzel-azzal megpakolt kenyeret, de... Kifogásokat keresek, pedig csak elhatározás kérdése. Legfeljebb este nem eszünk belőle. :-)

2 megjegyzés:

  1. Ezt jól kitaláltad, finom lehet! Ilyet nekem is csomagolhatnál, nem tiltakoznék :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Finom is volt, nem tartott sokáig! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...