Babgulyás

Hogy ne csak sütit együnk, következzen egy leves, ami nem is igényel feltétlenül második fogást, legfeljebb néhány pogácsát. Vagy egy szelet almás pite talán még lecsúszik utána. :-)
Leányzóm kedvenc levese. Bográcsban is szokott készülni, ezúttal odabent, fazékban főtt, jó nagyban. Mert ha levest főzök, többnyire három napra valót rittyentek. 
Ez is olyan étel, ami még nálunk sem mindig ugyanúgy készül. A bab, hús, répa alap, aztán kerülhet még bele néhány krumpli, vagy levestészta/csipetke. Meg petrezselyem és/vagy zeller. Tálaláskor csípős paprikakrém, tejföl, kinek mihez szottyan kedve, ízlése. 


Hozzávalók:

  • 50 dkg száraz tarkabab
  • 1 kg sertéscomb
  • 2 nagy fej hagyma
  • 1 evőkanál zsír
  • házi ételízesítő
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • pirospaprika
  • petrezselyemzöld
  • 3-4 sárgarépa
  • 1-2 petrezselyem
  • darabka zeller
  • levestészta/krumpli
Így készült:
A babot előző este bő vízbe beáztattam.
A hagymát, fokhagymát kockákra vágtam, a húst is felaprítottam. A zsírral, kevés vízzel főni tettem. Sóztam, házi ételízesítőt tettem bele.  Úgy fél óra múlva felöntöttem a kívánt mennyiségű vízzel (én 8 l-es fazékban főztem, közel tele lett a végére). Miközben felfőtt, megpucoltam, felaprítottam a kívánt mennyiségű zöldséget, s a babbal együtt a leveshez adtam. Addig főztem, míg a bab is megpuhul. Remélhetőleg a hús nem fő közben szét. Mert előfordult, hogy úgy jártam.
Mikor kész, pirospaprikával fűszereztem. Petrezselyem- és zellerlevél is kerülhet bele.

Leányzóm azóta is örömmel fogadja a hírt, hogy bablevest szándékozok főzni. Legutóbb le is fotóztam. :-) Ezúttal is finom volt, mint mindig, s most is kicsit másképp készült: kevés szárított leostyán és még kevesebb tárkony is került bele, meg több zellerlevél. Krumpli és tészta nem, zöldségből viszont több -répa, petrezselyem, zeller.


3 megjegyzés:

  1. De jó lenne ebédre egy tányérral belőle :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, szívesen látlak egy tányér babgulyásra! :-)

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...