Meggyes-diós tarka süti

Ilyet sütök, mikor nagyon nincs kedvem a vasárnapi desszerthez! :-) Egész mást terveztem, de mire kész lett az ebéd- mostanában a ráérősebb vasárnapokon többfélét főzök, így hét közben egy darabig van főtt étel-, már nagyon kikívánkoztam a konyhából. De mivel a kenyérsütéshez úgyis bemelegítettem a sütőt, egy gyors kavartra rábeszéltem magam.



Hozzávalók:
2 dl-es bögrével mérve:

  • 3 tojás 
  • 2 bögre cukor
  • 1 citrom lereszelt héja és kicsavart leve
  • 1 bögre olaj
  • 1 bögre joghurt
  • 1 csomag sütőpor
  • 4 bögre liszt
  • 1 üveg lecsepegtetett magozott meggybefőtt
  • maréknyi durvára vágott dió
  • a tészta harmadába: 1 evőkanál kakaó és 1 evőkanál joghurt
Így készült:
Előbb a meggyet szűrőbe öntöttem. A diót késsel feldaraboltam.
A tojásokat a cukorral habosra kevertem, majd belekerült a citrom héja és leve, aztán a joghurt- ezzel is simára kevertem. Végül az olaj és liszt meg sütőpor. Addig kavartam, míg sima lett a tészta.
Egy tepsit kikentem. (28×32 cm-est) A tészta kétharmadát beleborítottam, elsimítottam, majd a maradék tésztába elkevertem a kakaót és joghurtot. Ezt a világos tésztára kanalaztam, kicsit el is húzgáltam-simítottam a tetején. Rászórtam a meggyet és diót.
180 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.

Elkezdődött a tanév, s ugyan jó sok nyáron megírt bejegyzés vár közzétételre, esténként már arra sem marad energiám, hogy egyet-egyet közzétegyek. Ma teljesen újat írtam, annak örömére, hogy mégis rávettem magam a sütésre! :-) Meg aztán végre ez egy nyugis-pihenős hétvége lett. Amiben ritkán van részem.
A süti meg finom lett, puha tésztájú, ropogós dióval a tetején.
Jövő hétvégén jön haza Fiam, így megint pörögni fogok a konyhában! :-)


2 megjegyzés:

  1. De jó hogy rábeszéled magad, mert ez biztos nagyon finom volt :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mint utólag kiderült, tényleg érdemes volt sütni, mert hamar elfogyott! :-) Köszönöm!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...